جدیدترین مطالب

سه شنبه 23 تير 1394برچسب:,

بعد از ورزش چند کالری می سوزانیم

calories_counter  طبق آخرین تحقیقات  بین  ورزش های شدید  در طی جلسات تمرین و سوزاندن کالری ارتباط تنگاتنگی وجود دارد  هر چقدر انرژی زیادتری مصرف کنیم اضطراب کاهش می یابد و همین کاهش اضطراب باعث می شود که هورمون اندروفین ترشح شود که باعث شادی و نشاط انسان می شود  که همین فایده ورزش بسسیار خوبست ولی اکنون ببینیم پس از اینکه ورزش کردیم و تمام شد چقدر کالری می سوزانیم 

 

سوزاندن انرژی نه تنها در زمان ورزش بلکه در ساعات بعد از ورزش هم که بدن در حال استراحت است، ادامه پیدا می کند. یعنی شما با ورزش کردن، نه تنها در زمان ورزش به کاهش وزن خودتون کمک می کنید بلکه تا بیش از ۱۴ ساعت بعد از ورزش هم بدن شما از انرژی سوزی باز نمی ماند و همچنان در حال سوزاندن انرژی است.

 نکته جالب اینجاست که این انرژی سوزی حتی تا زمانی که به خواب می رویم هم ادامه پیدا می کند و در ساعت های اولیه خواب، بدن همچنان در حال سوزاندن انرژی ناشی از ورزش است.

مقدار انرژی که هر فرد در طی ورزش می سوزاند، متفاوت است و بستگی به عوامل متعددی مثل جنس، سن، وراثت و نوع ورزش و … دارد. حال چه انرژی که می سوزانید زیاد باشد و یا اونطور که انتظار دارید،‌ نباشد،‌ در هر صورت خیلی بهتر از این است که بی تحرک باشید. فعال باشید و مطمئن باشید که تلاش شما بی ثمر نیست و فواید اون خیلی بیش از اون چیزیست که در ذهن خودتون دارید. یک نمونه بارز این امر هم این است که حتی بعد از پایان ورزش و در زمان استراحت همچنان در حال سوزاندن انرژی هستید.

البته هر قدر که ورزشی که انجام می دهید، شدیدتر و پرتحرک تر باشد،‌ مسلماً انرژی که می سوزانید بیشتر بوده و انرژی سوزی بعد از پایان ورزش هم مدت بیشتری دوام می آورد.

منبع : yeka.ir

سه شنبه 23 تير 1394برچسب:بدغذایی ,حمله قلبی و یا سکته مغزی ,سکته مغزی ,مضرات بد غذایی, ،سکته های مغزی, ،نارسایی های قلبی ,نیمه‌گرسنگی ,کم‌غذایی,

dental-care-floss-toothpaste-oral-health

با طرز مسواک زدن افراد و با نحوه سابیده شدن آن به دندان های آنان می توان از خطر سکته قلبی برای آنان مطلع شد!

 

دکتر آنتونی داونپورت از بخش پزشکی تجربی دانشگاه کمبریج انگلیس می گوید: سدیم فلوراید که معمولا در خمیردندان یافت می شود به ترکیبات کلسیم در مینای دندان ما می چسبد.
وی افزود: به همین روش در تزریق سدیم فلوراید به افراد این ماده معدنی به مناطق ناپایدار کلسیمی در شریان ها نیز می چسبد.
در حقیقت این روش جدید تشخیص تنها سکوی تصویربرداری است که می تواند بصورت غیر تهاجمی مراحل اولیه کلسیمی شدن در شریان ها را تشخیص دهد.
اکنون محققان دانشگاه کمبریج ادعا می کنند که یک اسکن ارزان قیمت و آسان می تواند روشی را که پزشکان از طریق آن افراد در معرض خطر سکته مغزی و حمله قلبی را تشخیص می دهند، تغییر دهد.
محققان معتقدند که با استفاده از ماده ای که معمولا در خمیردندان یافت می شود می توان مناطق خطر را در رگ ها تشخیص داد.در این روش سدیم فلوراید که با مقدار کمی ردیاب رادیواکتیو همراه است به بیمار تزریق می شود.
سپس سدیم فلوراید به هر کلسیم ناپایداری که در شریان ها وجود داشته باشد، متصل می شود.
کلسیم یک ترکیب اساسی در رسوبات چربی شناخته شده به نام پلاک است که عامل سخت شدن رگ ها در بیماری است که به عنوان آترواسکلروز شناخته می شود. آترواسکلروز یک بیماری بالقوه کشنده است که در آن شریان ها توسط ساخت رسوبات چربی که به آنها پلاک می گویند، مسدود می شود.
این پلاک ها باعث می شوند که شریان ها سخت و باریک شوند و در نتیجه جریان خون محدود شود؛ همچنین در صورتی که پارگی صورت بگیرد یک لخته خونی جریان خون به قلب را مسدود می کند و باعث بروز حمله قلبی و یا سکته مغزی می شود.
زمانی که این رسوبات ناپایدار شوند می توانند منجر به ایجاد لخته های خونی شوند و مشکلاتی به صورت حمله قلبی و یا سکته مغزی ایجاد کنند.این بیماری قلبی و عروقی عامل بیش از 124 هزار مرگ در عرض یکسال در انگلیس است.
دکتر جیمز رود متخصص قلب و عروق در دانشگاه کمبریج گفت: این روش جدید تنها سکوی تصویربرداری است که می تواند به صورت غیر تهاجمی مراحل اولیه کلسیمی شدن در عروق ناپایدار را تشخیص دهد.
این مطالعه در مجله Nature Communications منتشر شده است.

ایرنا

سه شنبه 23 تير 1394برچسب:,

درمان های خانگی برای خشکی چشم

خشکی چشم باعث درد، خارش، قرمزی در نتیجه، تاری دید می شود. علت اصلی  خشکی چشم , اشک است. سایر علل خشکی چشم عبارتند از: پیری،قرار گرفتن در معرض خورشید، آسیب چشم، محیط خشک و غیره.

سیگار کشیدن  نیز ممکن است به مشکل خشکی چشم کمک  کند. خیره شدن به صفحه مونیتور و یا تماشای تلویزیون برای ساعت های طولانی نیز می تواند به خشکی چشم منجر شود.   خشکی چشم را می توان با داروهای خانگی درمان کرد که عبارتند از:

کمپرس گرم

با خیساندن حوله / پارچه  در آب گرم ایجاد می شود. شما می توانید کمپرس گرم بر روی پلک به مدت 10   15 دقیقه برای کاهش خشکی چشم انجام دهید.
روغن

می توانید  روغن بادام، کرچک،  بذرک یا ماهی در اطراف چشم برای مقابله با مشکل خشکی چشم   استفاده کنید  برای  نتایج موثر، می توانید هر یک از روغن های ذکر شده در بالا را 2-3 بار در روز استفاده کنید.

دانه رازیانه

می توان با اضافه کردن دانه رازیانه خشک شده (1 قاشق) در آب جوش (1 فنجان) آماده کرد. توپ های پنبه را  در این مخلوط خیس و در پلک های بسته برای  10   15 دقیقه برای درمان مشکل خشکی چشم استفاده کرد

روغن اسطو خودوس

با اضافه کردن  مخلوط روغن اسطوخودوس آماده (2 – 3 قطره) در آب و  زدن توپ های پنبه ای در این مخلوط در پلک های بسته   خشکی چشم درمان می شود. برای دریافت نتایج موثر، این درمان را بطور مکرر استفاده کنید

دانه تمر هندی

مشکل خشکی چشم نیز می تواند با استفاده از  دانه تمرهندی درمان می شود. شما می توانید  از ان عصاره تهیه کرده  به این گونه که  هسته تمرهندی را در آب گرم  خیس کرده به عنوان یک قطره چشم برای  تسکین خشکی چشم استفاده کنید.

Lemon4

آب لیمو

می توان با استفاده از آب لیمو، آرد عدس نارنجی، پوره گوجه فرنگی و پودر زردچوبه  خمیری درست کنید  این خمیر  را زیر چشم خود  به صورت روزانه د برای درمان مشکل خشکی چشم  استفاده کنید

Tea-bags
چای

چای  را خیس کرده و آماده می کنیم و توپ پنبه ای را به آن آغشته کرده  در پلک های بسته بمدت 5-10 دقیقه قرار می دهیم  به درمان خشکی چشم بسیار کمک میکند

چای کیسه ای هم مشکل خشکی چشم را از بین می برد.   .برگ زغال اخته (1 قاشق) در آب (1 فنجان)  ریخته به یک توپ پنبه ای آغشته کرده  در پلک بسته بزنید مشکل خشکی چشم را از بین می برد

 
 cucumbers
 
خیاردرمان خانگی بسیار موثر برای  خشکی چشم است. یک برش تازه  خیار را می توان در هر پلک به مدت25 20 دقیقه قرار دهید. برای نتیجه بهتر 3-4 بار در روز انجام  دهید

 

 

آب سردیکی از ساده ترین داروهای خانگی است برای شستن چشم با آب سرد به طور منظم برای مقابله با مشکل خشکی چشم هستند. توپ پنبه ایآغشته به آب سرد نیز می تواند بر روی پلک های بسته قرار دهید

 

 
این مطلب توسط تیم مترجمین مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد.
سه شنبه 23 تير 1394برچسب:,

چرا خواب و چاقی و لاغری باهم ارتباط دارد؟

sleep

اگر شب ها  در اندازه نرمال نمی خوابید و کم خواب هستید و یا  زود زود بیدار می شوید و بد خواب هستید  لاغر شدن برایتان مشکل است چون همانطوریکه می دانیم کم خوابی باعث چاقی می شود اکنون ببینم علتش چیست 

 

۱ –  کم خوابی مساویست با انرژی سوزی کمتر

تحقیقات نشان می دهند که هر قدر که فرد از خواب کمتری برخوردار باشد، دچار بی خوابی شبانه باشد و خواب او با سختی همراه بوده و کیفیت ضعیفی داشته باشد، انرژی که بدن وی مصرف می کند هم کمتر بوده و حتی انرژی هم که بعد از صرف غذا می سوزاند، کمتر از حد طبیعی خواهد بود.

۲ –  کم خوابی مساویست با پرخوری

فرد کم خواب هم در شبی که دچار کم خوابی شده است و هم در روز بعد، غذای بیشتری می خورد. بی خوابی باعث می شود که به دنبال راه حلی برای سرگرم کردن خودمون در نیمه شب باشیم. اولین وسیله سرگرمی هم محتویات یخچال خواهند بود. معمولاً هم به خوردن میان وعده ها و تنقلات پرکربوهیدرات جذب می شویم.

۳ –  کم خوابی مساویست با هوس های غذایی بیشتر

این مورد، آشکارترین مورد رابطه بین خواب و تغییرات وزن است و اگر حداقل هفت ساعت خواب شبانه نداشته باشید، سخت ترین مورد بازدارنده کاهش وزن به شمار می رود.

کم خوابی بر روی هورمون ها تأثیر می گذارد و حتی اگر فرد با اراده ای باشید، باز هم به دلیل این تغییرات هورمونی، احتمال شکست شما در برابر هوس های غذایی، بسیار زیاد است. علت این است که کم خوابی باعث افزایش هورمون گرسنگی (هورمون گرلین) می شود. گرلین اشتها رو افزایش داده و تولید چربی رو نیز بالاتر می برد. کم خوابی همچنین منجر به کاهش تولید هورمون لپتین (هورمون سیری) می شود.

در نتیجه حتی اگر که غذا خورده باشید اما مقدار هورمون سیری در شما کم باشد، باز هم تمایل به غذا خوردن پیدا می کنید. پس از طرفی هورمون گرسنگی در شما بیشتر شده و از طرف دیگر هورمون سیری در شما کمتر می شود و مبارزه با هوس های غذایی بسیار سخت می شود.

SLEEP

۴ –  کم خوابی مساویست با آب نشدن چربی های بدن

کم خوابی بر روی نوع وزنی که از دست می دهیم هم تأثیر می گذارد. کاهش وزن در افراد مختلف بنا به دلایل مختلفی اتفاق می افتد. بعضی ها با از دست دادن آب لاغرتر می شوند. برخی نیز عضلات بدن رو از دست می دهند که البته هر دوی این ها، کاهش  وزن سالم و ماندگاری نیستند. بعضی ها هم با کاهش چربی اضافی بدن لاغر می شوند که روش ماندگارتر و صحیح می باشد.

حال اگر شما به کم خوابی دچار باشید، نسبت به افرادی که خواب کافی دارند، چربی کمتری رو از دست می دهید.  پس در واقع نوع لاغر شدن شما با یک فرد که خواب کافی دارد، تفاوت مهمی دارد. علت این است که کم خوابی بر روی ترشح هورمون گرسنگی تأثیر می گذارد و ترشح این هورمون رو تا ۹ برابر افزایش می دهد. همونطور که گفته شد، این هورمون منجر به نگهداری و حفظ چربی در بدن می شود.

 ۵ –  کم خوابی مساویست با افزایش فرصت برای خوردن غذای بیشتر

وقتی که به جای هشت ساعت در شب، فقط پنج یا شش ساعت می خوابیم، یعنی دو تا سه ساعت زمان بیشتر برای سیر و سیاحت در یخچال و کابینت ها رو داریم.

پس حتماً هشت ساعت خواب شبانه با کیفیت خوب داشته باشید. خواب نیمروز نمی تواند کمبود خواب شبانه رو جبران کند زیرا نمی تواند توازن از دست رفته هورمون ها رو تصحیح کند.

منبع : yeka.ir

صفحه قبل 1 ... 58 59 60 61 62 ... 63 صفحه بعد