جدیدترین مطالب

شنبه 22 اسفند 1394برچسب:,

24 نکته مهم برای زیباترشدن

804227_567

 

اگر مایلید زیبایی تان را دوچندان کنید توصیه می کنیم از برخی ترفندهای موثر در این زمینه کمک بگیرید 24 نکته مفید و موثر در این زمینه را برایتان آورده ایم امیدواریم بخوایند و مورد توجه قرار دهید ترفندهای زیباترشدن را در این مطلب بخوانید

 

26-    اگر فاصله چشم و ابروی شما کم است، می توانید با این ترفند یک فاصله مجازی ایجاد کنید. یک مداد صورتی کمرنگ مات بردارید، آن را به کل استخوان زیر ابرو بکشید، سپس با انگشت آن را یکدست کنید که دیده نشود.
27-    سایه روشن کردن صورت می تواند به برجسته کردن استخوان های گونه، کوچک کردن بینی، کم کردن غبغب و غیره کمک کند. در ابتدا باید شکل صورت خود را بدانید (بیضی، دایره، قلب،…). سایه روشن کردن صورت به این معناست که قسمت هایی از صورت تیره تر از رنگ واقعی یا روشن تر از رنگ صورت شود. در اکثر مواقع قسمت T صورت و زیرچشم ها روشن و قسمت های پوست مانند پایین استخوان گونه و گردن را تیره کنید. به یاد داشته باشید که ترکیب کردن رنگ ها چهره شما را طبیعی تر نشان می دهد.

28-    معمولا خط چشم ها بعد از مدتی پخش می شود. مخصوصا اگر ضدآب نباشد. بعد از کشیدن خط چشم، مقداری کرم پودر را آرام به زیر چشمان تان بکشید، این کار باعث می شود خط چشم کم تر پخش شود.

29-    همه ما می دانیم که لب های کمی بزرگ، جذاب تر است. برای این کار مداد لب را کمی بالاتر از خط لب خود بکشید (فقط کمی بالاتر زیرا زیاده روی باعث زشت شدن لب شما می شود) سپس رژ بزنید.

30-    آیا می دانید چه ابرویی به صورت تان می آید؟ خیلی از ما به تاثیر فرم ابرو در زیباتر شدن چهره مان کم تر توجه می کنیم. فرم ابرو باید با فرم صورت مطابقت داده شود.

31-    تمیزی دور چشم با کانسیلر، این یک راه کاملا سریع و راحت است که سیاهی و لکه های دور چشم، موهای ریز ابرو یا حتی چروک های اطراف لب خود را با استفاده از کانسیلر بپوشانید. یک لایه کانسیلر بزنید و سپس با انگشت خود آن را یکدست کنید. کانسیلرها معمولا باید یک درجه از رنگ کرم پودرتان روشن تر باشد. البته کانسیلر بسیار روشن تر لکه های را نمی پوشاند، بلکه باعث سیاه تر شدن لکه ها می شود.

32-    هنگام تمام شدن ریمل به جای دورانداختن آن، برس آن را بشویید و نگه دارید از آن برای مرتب کردن ابروها، رنگ کردن آن ها، سایه زدن ابروها و حتی هنگام اسپری زدن موها استفاده می شود.

33-    برای پنهان کردن جای جوش و لکه های کوچک با استفاده از برس خط چشم، مقداری از کانسیلر بردارید و دقیقا روی آن بزنید.این کار مقرون به صرفه تر است.

34-    با این که خط چشم های مایع چشم را جذاب تر می کند، اما استفاده از آن ها کمی سخت است. بعد از استفاده از خط چشم مایع با ساتفاده از سایه چشم، نقص های آن را برطرف کنید.

35-    برای ماندگار کردن رژلب، بعد از رژلب زدن، مقداری پودر تثبیت کننده آرایش روی دستمال ریخته و روی لب بکشید.

36-    زیرسازی را جا نندازید حتی وقتی عجله دارید. حتی اگر نمی توانید کل صورت تان را پوشش دهید، حداقل تنها ایرادهای پوست تان را بپوشانید. مقدار کمی پنهان کننده می تواند تغییر زیادی ایجاد کند!

37-    سریع ترین راه برای خشک کردن لاک ناخن این است که دستان خود را در داخل کاسه ای حاوی آب و یخ قرار دهید تا لاک ناخن تان سریعا سرد و سفت شود. راه دیگر برای خشک شدن سریع لاک این است که ناخن ها را در مقابل باد سر سشوار قرار دهید.

38-    سریع ترین راه برای کاهش التهاب بعد از استفاده از وکس، استفاده از مقدار اندکی کرم هیدورکورتیزون است که التهاب، خارش و قرمزی پوست را کم می کند. نیرویی که برای بیرون کشیدن ریشه مو به کار می رود، می تواند پوست را ملتهب کند. از آنجایی که موهای ضخیم محکم تر است، احتملا در قسمت هایی که موی ضخیم دارد، قرمزی بیشتر را خواهید داشت. بلافاصله بعد از استعمال وکس، مقداری کرم هیدروکورتیزون به این قسمت ها بمالید.

39-    خشک کردن موها را از لایه های زیرین شروع کنید. اگر از لایه های رو شروع  کنید، لایه های زیر تر می ماند و هنگام شانه کردن به برس گیر می کند و لایه های رو را دوباره خیس می کند. پس از بیرون آمدن از حمام، آب موها را با یک حوله بگیرید و بعد از سشوار استفاده کنید. اگر موها کاملا خیس باشد، ناچار خواهید بود از گرمای زیاد استفاده کنید که به ریشه های مو آسیب می رساند.

40-    اگر ابروهایتان در برخی جاها خالی شده است یا اشتباهی موهایش را برداشته باید و حالا می خواهید صبر کنید تا موها رشد کند، بهترنی کاری که می توانید انجام دهید تا ابروها طبیعی به نظر برسد، این است که از یک مداد یا سایه ابرویی استفاده کنید که از رنگ ابروهایتان یک درجه روشن تر است. مثلا اگر سیاه است، قهوه ای تیره و اگر قهوه ای تیره است از قهوه ای روشن استفاده کنید.

41-    اگر فاصله چشم و ابروی تان زیاد است، وقتی از خط چشم مایع استفاده می کنید، می توانید چشم های تان را باز نگه دارید، در غیر این صورت خط تان صاف در نمی آید. سعی کنید سه خط بکشید؛ یکی در گوشه، یکی وسط و یکی هم گوشه چشم. حالا این خط چین ها را به هم وصل کنید تا خط صاف ایجاد شود.

42-    توجه به سلول های مرده پوست را شروع کنید، از قهوه برای ماساژ بدن استفاده کنید. کافئین باعث تحریک سولل های پوست شده و شما را از شر سلول های مرده پوست خلاص می کند.

43-    2 الی 3 بار در هفته موهایتان را بشویید. موهایتان را یک روز در میان با شامپوها بشویید. شستن هر روزه موها با پاک کننده ها باعث از بین رفتن روغن ها طبیعی مو می شود که برای سلامت موها مورد نیاز است.

44-    صورت خود را هر روز صبح و شب با یک پاک کننده بشویید. اطمینان حاصل کنید که این پاک کننده مناسب پوست تان است. دختران نوجوان نباید از پاک کننده های مربوط به زنان سن بالا استفاده کنند.

45-    زمانی که صورت تان جوش می زند، دست کاری کردن آن یک اشتباه محض است. همین که جوش یا حتی پوست صورت تان را لمس می کنید، باکتری های آن بر انگشتان و زیر ناخن هایتان می رود و بدین ترتیب به نقاط دیگر بدن تان سرایت می کند. گذشته از آن، پوست صورت حساس ترین پوست بدن است و کشیدن آن خاصیت کشسانی آن را کاهش می دهد و آن زمان است که سر و کله چین و چروک ها پیدا می شود.

46-    اگر رنگ پوست تان گرم است و می خواهید حالتی طبیعی داشته باشید، باید به دنبال رنگ هایی باشید که تناژ سبز درون پوست تان را خنثی کنید. پیشنهاد می کنیم به دنبال رنگ های طلایی و قرمز باشید. این رنگ در زبان تخصصی با نام G و R شناخته می شود. پیشنهاد می کنیم اگر چشم ها و پوستی روشن دارید و به اصطلاح بلوند هستید، به دنبال رنگ های عسلی، ماهگونی و مسی باشید و اگر چشمانی قهوه ای و پوستی گندمی دارید، به دنبال رنگ های قهوه ای طلایی، بلوطی یا قهوه ای مایل به قرمز باشید.

47-    معمولا رنگ های صورتی، هلویی، گیلاسی و بژ مناسب روز است. رنگ هایی که در طول روز می توان استفاده کرد، رنگ های معمولی، روشن و شفاف است. در آرایش چشم روز نیز همین نکته صدق می کند. اگر قصد دارید در روز به مجلس خاصی بروید، می توانید رنگ آن را بیشتر کنید و آن رنگ می تواند صورتی یا بژ باشد که تقریبا برای هر لبی مناسب است.

48-    بهتر است در شب رنگ های قرمز روشن، صورتی روشن، بنفش، بژ را انتخاب کنید. در شب می توانید از رنگ های وسیع تری استفاده کنید. بنابراین حتی می توانید از انواع رژ لب های قهوه ای، قرمز و صورتی های روشن استفاده کنید. تنها به خاطر داشته باشید که اگر از رنگ های این چنین نمایشی استفاده می کنید، باید آرایش چشم در رنگ های خنثی و طبیعی باشد.

49-    براق بودن پوست صورت به خودی خود باعث می شود بینی شما بزرگ تر دیده شود. برای جلوگیری از این موضوع، همیشه از پودر استفاده کنید. اگر پوست چربی دارید، همواره سعی کنید با دستمال کاغذی یا خشک کن، چربی اضافی پوست را از بین ببرید.

50-    از کانسیلرهای ضدآب استفاده کنید. اگر تنها محصول ضدآب در کیف آرایشی شما کرم پوست شماست، زمان یک خرید کوچک برای شما سررسیده است. کانسیلرهای ضدآب حتی در گرماین شدید هم سیاهی ها و لکه های پوست شما را می پوشاند.

مجله زیبایی سالم:
شنبه 22 اسفند 1394برچسب:,

اهمیت روابط مهربانی با همسر

801419_302
 سعی کنید با همسرتان مهربان باشید و در منزل با مهربانی با وی رفتار کنید اینگونه آرامش را در منزل حکمفرما می کنید و با مهر و محبت بیشتر اجازه نمیدهید اختلافات باعث برهم خوردن روابط شما با همسرتان شود

 

ماهنامه همشهری تندرستی – عاطفه کیانی نژاد: زندگی ای که برایتان ساخته می تواند رویای هر کسی باشد. مردی که همیشه در خدمت شماست، برای به د ست آوردن دلتان به هر دری می زند و حضار است برای دیدن لبخند شما، همه خواسته هایش را قربانی کند. مردی که از علایقش مصرف نظر می کند تا محبت شما را جلب  کند و خواسته هایش را نادیده می گیرد تا جاده را برای رسیدن شما به اهدافتان صاف کند.

شاید از نظر بسیاری از دوستانتان همسری رویایی به نظر برسد، اما اگر نظر روان شناسان را بخواهید، این مرد نه تنها از پس خوشبخت کردن شما بر نمی آید، بلکه با رفتارهای به ظاهر فداکارانه اش می تواند زندگی را برایتان سخت کند. واقعیت این است که چنین مرد به ظاهر فداکاری همیشه عاشق شما نیست و هدفش از تک تک قدم هایی که برای خوشحال کردنتان بر می دارد، جلب محبت شما و وابسته کردنتان به خود است. شاید در اولین روزهای آشنایی او را مهربان و فداکار بدانید و درست نشناسیدش، اما اگر این مطلب را بخوانید، می توانید خودتان را از مشکلات زندگی با مهرطلب ها نجات دهید.

هرچی تو بگی؛ فقط نرو!

مهرطلب ها، برای برآورده کردن خواسته های دیگران به هر دری می زنند. آن ها چیزی جز جلب محبت دیگران نمی خواهند و مدام این سوال را در ذهنشان تکرار می کنند که آیا «دیگران من را دوست دارند یا نه؟» به همین دلیل هر رفتاری که احتمال رنجیده شدن دیگران را در پی داشته باشد، توسط یک مهرطلب با رفتاری که باعث خوشحالی دیگران است، جایگزین می شود.

یکی از خطاهای فکری که مهرطلب ها گرفتارش می شوند، این است که «اگر مطابق میل دیگران رفتار نکنم، آن ها مرا طرد می کنند.» برای یک مهرطلب مهم نیست دیگران چه خواسته ای از او دارند. او حاضر است همه خواسته های خودش را به تعویق بینداز تا همیشه و در هر شرایطی تک تک انتظارات دیگران را برآورده کند.

چنین فردی حاضر است در کارش دچار مشکل شود، اما وقتش را برای کسانی که از او انتظار کمک دارند خرج کند، او در زندگی زناشویی، حتی زیر بار شیوه های آزاردهنده روابط جنسی می رود، چون تصور می کند اگر در این موارد به همسرش نه بگوید، توسط او طرد می شود و شریک زندگی اش برای جبران نیازهایی که همسرش آن ها را برآورده نکرده، به او خیانت می کند.

نه به خاطر تو، به خاطر خودم!

آن ها عاشق شنیدن جمله هایی مثل «نمی دانم بدون تو چه کنم!»، «اگر یک روز نباشی می میرم»، «تو مثل یک ناجی می مانی» و… هستند و با بیش از اندازه خدمت کردن به دیگران، آن ها را بدعادت می کنند. البته ایجاد چنین حسی در دیگران، همه آن چیزی است که یک مهرطلب زندگی اش را وقف آن می کند. با اینکه در ظاهر رفتار مهرطلب ها نوعی فداکاری به نظر می رسد، اما این افراد در عمق وجودشان به شدت خودخواه هستند.

خودخواهی آن ها تا جایی پیش می رود که پذیرفتن اینکه دیگران آن ها را دوست ندارند و عاشقشان نیستند برایشان دشوار می شود. این افراد همه تلاششان را برای نیازمند کردن دیگران به خود انجام می دهند، اما واقعیت این است که خودشان به محبت و جلب مهر دیگران نیازمندند، اما وانمود می کنند به محبت کردن و نه محبت دیدن نیازمندند.

تو هم قدرم را نمی دانی!

در حالی که مهرطلب ها انتظار دارند آدم های مقابلشان همیشه قدردان زحماتشان باشند و آن ها را ستایش کنند، کسانی که مدام در معرض مهر افراطی این افراد قرار دارند، به مرور نسبت به آن ها دچار خشم می شوند. از آنجایی که آدم های مقابل مهرطلب ها، خود را نیازمند می بینند، بعد از مدتی از ضعف و نیازمندی شان خسته و آزرده می شوند و به جای ستایش کردن مهرطلب ها، آن ها را متهم می کنند.

حمله کردن این احساسات به آدم های زندگی مهرطلب ها، آرام آرام یک جنگ بزرگ را رقم می زند و داستان رابطه مهرطلب با دیگران، همیشه با این جمله که «دستم نمک ندارد!» به پایان می رسد.

مهرطلب ها مدام به اطرافیانشان سرویس می دهند، کارهایی را که دیگران می خواهند، انجام می دهند و به نوعی آچار فرانسه آدم های دیگر هستند؛ اما هدف آن ها از این کارها، انجام وظایف انسانی نیست، بلکه می خواهند دیگران را تا اندازه ای به خود نیازمند کنند که به تنهایی از پس انجام کارهایشان برنیایند و همیشه به مهرطلب ها محتاج باشند. درواقع کمک های بیش از اندازه توسط این افراد، ابزاری است برای محتاج نگه داشتن دیگران به خودشان. آن ها دوست دارند ناجی دنیای دیگران باشند و به خاطر همین اهمیتی که کسب می کنند، همیشه مورد لطف و محبت آدم های اطرافشان قرار بگیرند.

گرچه مهرطلب ها خودشان را انسان هایی فداکار و بخشنده معرفی می کنند، اما همان طور که گفتیم، واقعیت دیگری پشت روابط آن ها پنهان شده است. آن ها تک تک لطف هایی را که به دیگران کرده اند، به خاطر می سپارند و وقتی با برخورد منفی آدم های اطرافشان رو به رو شوند، همه لطف هایی که کرده اند را به آن ها یادآوری می کنند.

بعد از جلسه دادگاه فرضی که مهرطلب در آن همه آدم های دیگر را متهم به قدرنشناسی می کند، برگ تازه ای از زندگی این آدم ها ورق می خورد، مهرطلب بعد از این ناکامی انرژی ای را که برای برآورده کردن خواسته های آدم ها گذاشته، صرف فرد یا افراد دیگری می کند و داستان شکست خوردن و شروع مجدد مهرطلب او، آن قدر تکرار می شود که در پایان به فردی ناکام، خشمگین، خسته و افسرده تبدیل می شود.

نگاهی به خودتان بیندازید؛ شما چقدر به مهرطلب ها شبیه هستید؟

مراقب باشید!

اگر شما یک مهرطلب هستید، باید مراقب باشید با رفتارهای محبت طلبانه تان به رابطه خود و همسرتان بیشتر از این صدمه نزنید. مهم ترین کمکی که برای فرار از سرنوشت دردناک این افراد باید به خود بکنید، تغییر پیش فرض های ذهنی تان است. شما باید باور کنید که برای جلب رضایت دیگران به دنیا نیامده اید و قرار نیست اولویت های زندگی تان را براساس خواسته آدم های دیگر تنظیم کنید. شما برای داشتن یک زندگی آرام و شاد، باید به خودتان یادآوری کنید که رضایت خودتان در اغلب موارد باید مقدم بر جلب رضایت دیگران باشد.

برای خلاص کردن خودتان از مشکلات گفته شده، لازم است قبل از انجام هر کاری دو سوال کلیدی را از خود بپرسید. در قدم اول باید به این سوال پاسخ دهید که «من کار خوب را چرا انجام می دهم و کار بد را چرا انجام نمی دهم؟» و در قدم دوم باید  جواب این سوال را پیدا کنید که «کاری که من می کنم، فارغ از نظری که دیگران در موردش دارند، از جهت اخلاقی و انسانی درست است یا اینکه تنها به دنبال جلب رضایت دیگران هستم؟»

اگر با یک مهرطلب زندگی می کنید

از اینکه با یک مهرطلب زیر یک سقف زندگی می کنید تعجب نکنید؛ حتی از اینکه خودتان هم در درونتان یک مهرطلب را پنهان کرده باشید، نباید تعجب کنید! انگار اغلب ما طوری تربیت شده ایم که ناخواسته و ناخودآگاه خواسته هایمان را فراموش کنیم یا به تعویق بیندازیم تا خواسته های دیگران برآورده شود. در تربیت اغلب ما همیشه نظر دیگران خیلی مهم بوده است و راضی نگه داشتن آدم ها یکدیگر همیشه برایمان مهم بوده است.

مایی که از سال های کودکی با این پیش فرض ها بزرگ شده ایم، یادمان رفته خودمان از زندگی چه می خواهیم. همین شیوه های تربیتی به مهرطلب ها یادداده که یک کار را نه به خاطر درست بودنش، بلکه به خاطر جلب نظر دیگران انجام دهند. شاید هیچ کس مثل فردی که خودش گرفتار مشکل شده، نتواند برای بیرون آمدن از این بحران تلاش کند. در نتیجه اگر با یک همسر مهرطلب زندگی می کنید، شما به تنهایی نمی توانید از پس تغییر دادن عادت های مهرطلبانه اش بربیایید. تنها کاری که شما برای نجات دادن او و رابطه تان می توانید انجام دهید، این است که محبت های افراطی اش را نپذیرید.

شما نباید بدون رنجاندن همسرتان به مهرطلبی که مدام می خواهد در اختیار شما باشد و کارهایتان را انجام دهد، بگویید: «ممنون که به فکرم هستی اما خواهش می کنم این قدر به من کمک نکن و اجازه بده برخی کارها را خودم انجام دهم!» شما می توانید به همسرتان بگویید: «خودم از پس انجام این کار بر می آیدم و مطمئن باش اگر نیازی به کمک داشتم، حتما موضوع را با تو در میان می گذارم!»

اگر مادر هستید

اگر نمی خواهید بعد از مادرشدن، یک مهرطلب را به جمع مهرطلب های دنیا وارد کنید، هرگز به او نگویید «به خاطر اینکه من یا دیگران دوستت داشته باشند، این کار را بکن!» شما به جای دادن چنین پیام هایی به فرزندتان، باید به او یاد دهید که کارهایش را با توجه به عواقب اخلاقی و انسانی که می توانند به همراه بیاورند مورد قضاوت و بررسی قرار دهد و همیشه خودش بدون پنهان شدن پشت شما یا آدم های دیگر با پیامدهای منطقی رفتارهایش رو به رو شود.

شنبه 22 اسفند 1394برچسب:,

توصیه هایی برای داشتن حس بهتر به زندگی

743711_145

چگونه می توانیم به حال و احوالی خوش دست یابیم با چه روش هایی ایین امر قابل دسترسی است روانشناسان چه توصیه هایی در این زمینه به ما می کنند برای تمدد اعصاب چه کارهایی باید انجام دهیم

 

 کافی است کمی خسته شوید و عقب‌نشینی کنید تا حال خوب با شما خداحافظی کند. گرچه محققان بارها ثابت کرده‌اند که خوشحالی فرمول ساده‌ای دارد،‌ اما واقعیت این است که بدحال شدن هم می‌تواند به همان اندازه ساده باشد.

وقتی ژن‌ها زمینه را برای ناخوشی‌های روانی فراهم می‌کنند، وقتی سختی شغل‌تان کلافه‌تان می‌کند و وقتی پای روزمرگی به زندگی زناشویی‌تان باز می‌شود، درها برای ورود حال بد هم باز می‌شوند. اما نگران نباشید، ما میانبر‌هایی که محققان برای رسیدن به حال خوب پیدا کرده‌اند را با شما در میان می‌گذاریم.

با خودتان قرار بگذارید

قرارهای ثابت و ساده‌ای را برای خوشگذرانی با خودتان تنظیم کنید. می‌توانید امروز خودتان را با ماساژ امتحان کنید یا چند گلدان سبزی بکارید. نگذارید همه کارهای‌تان را دیگران انجام دهند. حتی اینکه موهای‌تان را در این لحظه ببافید هم می‌تواند حال‌تان را خوب کند، اما اگر تاثیر زیادی نگذاشت، چند دقیقه با خودتان قدم بزنید و ریه‌های‌تان را از هوای تازه پر کنید.

سرکه بنوشید

صبح‌تان را نه با یک لیوان آب خنک، بلکه با نوشیدن یک لیوان آب ولرم که در آن کمی سرکه سیب ریخته‌اید، شروع کنید. این معجون که می‌تواند همیشه برای‌تان در دسترس باشد، دستگاه گوارش‌تان را پاکسازی می‌کند، نمی‌گذارد سنگ مثانه بگیرید و از ابتلا به عفونت‌های دستگاه تناسلی هم جلوگیری می‌کند.

ساعت شادی را کوک کنید

بعضی وقت‌ها نیاز به کسی دارید که شاد بودن را به شما یادآوری کند. مثلا همین حالا که مشغول خواندن این سطر‌ها هستید، بگوید اخمت را باز کن و لبخند بزن. از آنجا که چنین کسی همیشه در کنار ما نیست، باید خودتان برای تزریق خوشحالی به زندگی‌تان دست به کار شوید و ساعت و تقویت تلفن همراه‌تان را روی روز و ساعت شاید کوک کنید.

قطعا اگر برنامه خاصی را برای شاد بودن بریزید تاثیر بیشتری از تعیین زمان خواهید گرفت. مثلا می‌توانید امروز عصر یک ساعت پای یک نمایش کمدی بنشینید یا تقویم‌تان را برای یادآوری دورهمی شاد و دوستانه‌ای که قرار است هفته دیگر بروید، تنظیم کنید.

زندگی را  بخوانید

به‌جای اینکه پول‌تان را صرف خرید کتاب‌های موفقیت کنید، کتاب‌هایی را که از دل زندگی واقعی نوشته شده‌اند، بخوانید. خواندن بیوگرافی و شرح حال موفقیت‌ها و شکست‌ها، بیشتر از خواندن کتاب‌هایی که می‌خواهند قانون‌های موفق شدن را آموزش دهند به شما کمک خواهند کرد. باور کنید بهترین راه‌حل‌ها را نه از دل تئوری‌های موفقیت که با خواندن زندگی معمولی آدم‌های معمولی می‌توانید یاد بگیرید.

خودتان را پاکسازی دیجیتالی کنید

شاید اگر یک روز از تکنولوژی محروم نشوید ندانید که استفاده از ابزار‌های دیجیتالی مختلف چقدر در طول روز از شما وقت می‌گیرند. ما قرار نیست شما را از به‌کار بردن آنها منع کنیم بلکه توصیه می‌کنیم هر روز تنها یک ساعت خودتان را از هر نوع تکنولوژی دیجیتالی محروم کنید.

تلویزیون را از برق بکشید، ام‌پی‌تری پلیر را خاموش کنید و تلفن‌همراه‌تان را هم از دسترس خارج کنید. برای تسکین روانی که به تکنولوژی معتاد شده، سراغ تلفن هم نروید و دوشاخه آن را هم از پریز بکشید. باور کنید همین یک ساعت پاکسازی می‌تواند برای تمام روز به شما انرژی دهد.

پاهای‌تان را به کار بیندازید

تقصیر شما نیست؛ زندگی‌های امروزی فرصت راه رفتن را هم از آدم‌ها گرفته‌اند و سلامت جسم و روان‌شان را با این بی‌تحرکی به‌خطر انداخته‌اند. برای اینکه شما قربانی این سکون نشوید، به خودتان قول دهید که هر روز یک ساعت راه بروید. اگر قرار است امروز را در خانه بمانید، در خانه چهار زمان یک ربعه را قدم بزنید، وقت برگشتن از خرید کمی پیاده‌روی کرده و فکر استفاده از آسانسور را هم از سرتان بیرون کنید.

مثل پادشاه صبحانه بخورید

یک ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید: «مثل پادشاه صبحانه، مثل شاهزاده‌ها ناهار و مثل گداها شام بخورید!» برای سالم نگه داشتن بدن‌تان چاره‌ای جز پیروی کردن از این قانون ندارید. صبحانه باید اصلی‌ترین وعده غذایی شما بوده و از میوه‌ها و سبزیجات تازه پر باشد. خیال زیاد شکر مصرف کردن در این وعده را از سرتان بیرون کنید

توی خانه ورزش کنید

شما می‌توانید یک روز در هفته خارج از خانه ورزش کنید و با تجهیزات ساده‌ای در روزهای دیگر حرکاتی که یاد گرفته‌اید را تمرین کنید. حتی اگر وقت و امکان یک روز کلاس رفتن را هم ندارید، می‌توانید با کمک سی‌دی‌های رنگارنگ آموزشی که این روزها خرید‌شان آسان شده، زومبا و ورزش‌های دیگر را تمرین کنید.

روزتان را با آرامش شروع کنید

به‌جای اینکه برای پراندن خواب‌تان صبح را با حرکات تند و موسیقی‌های هیجان‌انگیز شروع کنید، هنگام باز کردن چشم‌تان کتاب آرامش‌بخشی که کنار‌تان گذاشته‌اید را باز کنید و چند صفحه‌ای بخوانید. بعد دست و صورت‌تان را بشویید و یک موسیقی آرامش‌بخش  بگذارید.

دندان‌های‌تان را نمایش دهید

شما برای خوب کردن حال‌تان باید درهای ارتباط را به روی خودتان و دیگران باز کنید. وقتی از خانه بیرون می‌روید، با یک لبخند می‌توانید ارتباط مناسبت‌تری با همکاران و اطرافیانتان داشته باشید. همین که به مغازه‌داری که هر روز از او خرید می‌کنید لبخند بزنید، همین که با راننده تاکسی با آرامش صحبت کنید و همین که برای یکی از دوستان‌تان یک پیامک احوالپرسی بزنید، برای باز شدن درهای ارتباط به روی خودتان و دیگران کافی خواهد بود.

به طبیعت سلام کنید

شاید هر روز خارج شدن از شهر و طبیعت‌گردی برای‌تان آسان نباشد اما اگر بخواهید می‌توانید بسیاری از روزهای هفته و در میان همه مشغله‌های‌تان کمی پارک گردی کنید. کافی است به چمن‌های زیر پا و درخت‌هایی که شاخه‌های‌شان تا آسمان رفته نگاه کنید و حال‌تان را خوب کنید یا یک روز تعطیل از شهر بیرون بزنید و پای یک چشمه آب خنک و جاری بنشینید و آبی به‌صورت‌تان بزنید. باور کنید این راه جواب می‌دهد و طبیعت واقعا احساسات منفی را از وجود‌تان بیرون می‌کشد.

برای رابطه زناشویی وقت تعیین کنید

بله! این تیتر را درست خوانده‌اید. نمی‌توانید انکار کنید که در روزهای پر از مشغله، همیشه به سر پا نگه داشتن رابطه زناشویی‌‌تان فکر می‌کنید و نمی‌گذارید خستگی جسمی و روانی شما را از همسرتان دور کند. اگر آگاهانه و هوشیارانه به فکر رابطه زناشویی‌تان نباشید، خیلی زود دیوار محکمی بین شما و همسرتان ایجاد می‌شود و برگرداندن زندگی‌تان به روزهای گرم گذشته هر روز دشوارتر خواهد شد. پس اگر این روزها زیاد از هم غافل می‌شوید،  برنامه مشخصی برای برقراری این رابطه با کمک هم تنظیم کنید.

چشم‌های‌تان را بشویید

اگر جور دیگر دیدن را یاد بگیرید و با فعالیت‌های ساده به زندگی‌تان رنگ تازه‌ای بزنید، خوشحال و آرام بودن برای‌تان کار سختی نخواهد بود. برای کسانی که خودشان را خوب می‌شناسند و میانبرهای خوش‌حال بودن را بلد هستند، رسیدن به حال خوب کار سختی نیست.

آنها می‌دانند که حال خوب همیشه پشت درهای بنز یا در راه‌پله‌های خانه‌ای در بهترین منطقه شهر پنهان نشده. آنها بدن‌شان و نیازهایش را می‌شناسند، ذهن‌شان را برای رشد کردن تغذیه می‌کنند و افکار مسمومی که آرامش‌شان را مختل می‌کند را بی‌درنگ بیرون می‌ریزند.

برای اینکه ببینید چقدر به این آدم‌ها شبیه هستید و میزان مثبت اندیشه و رضایت از خودتان را امتحان کنید، می‌توانید وقتی که روز تمام شد، از خودتان یک امتحان بگیرید.

برای سر بلند بیرون آمدن از این امتحان کافی است این سه سوال را از خود بپرسید و ببینید که آیا می‌توانید با نگاه مثبت به آنها پاسخ دهید یا خیر؟

– امروز برای بدنم چه کار کردم؟ چقدر توانستم اصول تغذیه سالم را رعایت کنم؟ چقدر برای ورزش و سلامت نگه‌داشتن بدنم وقت گذاشتم؟

– امروز برای ذهنم چه کار کردم؟ آیا هیچ کتابی را ورق زدم؟

– امروز برای روانم چه کار کردم؟ آیا چند دقیقه‌ای در سکوت به ذهن و بدنم آرامش دادم و افکار منفی را دور ریختم؟ یا اینکه سراغ یک دوست رفتم و چند دقیقه‌ای گپ زدم و خندیدم؟

پاسخ شما به این پرسش‌ها تکلیف‌تان را با خودتان روشن خواهد کرد. اگر جواب‌های‌تان به این سه سوال مأیوس‌کننده و پر از بد‌حالی بود، یک‌بار دیگر این مطلب را بخوانید و خودتان را برای انجام تک‌تک کارهای گفته شده موظف کنید. مطمئن باشید با کمک راه‌حل‌هایی که گفتیم خیلی زود حال‌تان خوب می‌شود.

مجله سیب سبز:

شنبه 22 اسفند 1394برچسب:,

روش تهیه انواع ماسک ها با کمک سنتی

792688_139
می خواهیم بهترین ماسک های صورت را به شما معرفی کنیم این ماسک ها از مواد طبیعی تهیه می شوند و می توان برای انواع پوست ها از آن ها استفاده کرد روش تهیه آن ها را در این مطلب خواهیم گفت
 
قطعا تا امروز درباره موادبهداشتی طبیعی و محصولات آرایشی با منشا گیاهی شنیده یا از این محصولات استفاده کرده‌اید. محصولاتی که با کمک مواد طبیعی موجود در طبیعت تهیه و تولید می‌شود تا کمترین عوارض و اثر سوئی را روی پوست، مو و شادابی و نشاط افراد داشته باشد.

شاید کمتر توجه کرده باشید ترکیبات اصلی این محصولات که از ترکیب مواد طبیعی، گیاهان، سبزی‌ها، میوه‌ها و مواد معدنی در طبیعت با ترکیب با مواد پایه و روغن‌های پایه در لابراتوارها تهیه می‌شوند، خود به تنهایی می‌توانند تاثیرات قوی، موثر و شفابخشی برای نشاط و سلامت پوست و موی ما به همراه داشته باشند.

اگرچه آماده کردن و تهیه جوشانده، لوسیون یا ماسک پوست و مو از این موادطبیعی کمی وقت‌گیر و دشوار است اما اثرات درمانی منحصر به فرد این مواد طبیعی آنقدر قابل توجه است که به یک بار امتحان کردن آن می‌ارزد.

طرز تهیه ماسک جو

این روزها استفاده از کرم‌ها و لوسیون‌های آرایشی و بهداشتی با منشا گیاهی در میان بسیاری از خانم‌ها رواج یافته است؛ این محصولات که با استفاده از کرم‌های پایه، عصاره و اسانس مواد طبیعی و گیاهان ساخته می‌شوند علاوه بر آنکه آسیبی به پوست وارد نمی‌کنند، می‌توانند تاثیرات درمانی فوق‌العاده‌ای نیز داشته باشند.

درصورت دسترسی به این محصولات بهتر است با جایگزین کردن آن‌ها به جای محصولات آرایشی و بهداشتی شیمیایی، سلامت پوست و موی خود را تضمین کنید در غیراین صورت می‌توانید با استفاده از ترکیب آرد خالص جو و مقدار اندکی ماء‌الشعیر بدون افزودنی‌های مجاز ماسکی تهیه کنید و آن را به‌مدت 20 دقیقه تا نیم‌ساعت روی پوست خود قرار دهید. این ماسک علاوه بر آنکه موجب طراوت و نرمی پوست‌تان می‌شود، لک‌های پوست شما را نیز از بین می‌برد.

اسپری مو بسازید

حتما تا به حال برای‌تان پیش آمده که در برخی از آرایشگاه‌ها، آرایشگر یا متخصص زیبایی پس از آرایش و پیرایش موی شما، مقداری ماءالشعیر طبیعی روی موهای شما اسپری کند. از دیدگاه این افراد استفاده از ماءالشعیر و اسپری‌کردن آن روی موها موجب درخشندگی و شفافیت موها می‌شود. البته این دیدگاه صحیح است اما باید توجه داشت که مداومت و استمرار این کار است که موجب درخشندگی و شفافیت موهای شما می‌شود. برای این منظور می‌توانید هر روز بعد از استحمام و شستن موهای‌تان در حالتی که رطوبت آن‌ها را گرفته‌اید و تنها نم‌اندکی روی موهای‌تان باقی مانده است، ماءالشعیر طبیعی و بدون مواد افزودنی را روی موهای‌تان اسپری کنید.

اگر پوست‌تان خشک است…

روغن کرچک طبیعی و خالص خواص درمانی فوق‌العاده‌ای دارد به‌صورتی که تنها ماساژ چند قطره از آن روی پوست سر در مدت زمان کوتاهی می‌تواند خواص درمانی چشمگیری را از خود به نمایش بگذارد. استفاده از این روغن تنها به افرادی که دچار خشکی پوست، خشکی مو و دارای موهای شکننده هستند، توصیه می‌شود. در این صورت می‌توانید با کمک 10 تا 15 قطره روغن کرچک طبیعی پوست سر و موهای خود را ماساژ دهید. تکرار این کار 2 تا 3 بار در هفته کمک می‌کند تا از میزان خشکی پوست و مو به مرور کاسته شده و موها نرم و خوش حالت شوند. بهتر است پس از ماساژ سر با روغن کرچک با کمک یک حوله که با کمک بخار اتو یا بخار آب آن ‌را گرم و مرطوب کرده‌اید سر خود را بپوشانید تا میزان جذب روغن را افزایش دهید.

اگر جای جوش روی صورت‌تان است…

گیاه میخک از جمله گیاهان دارویی است که برای تهیه و تولید بسیاری از کرم‌های لایه‌بردار با منشا گیاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از عصاره یا اسانس این گیاه در تهیه بسیاری از کرم‌های طبیعی و صنعتی استفاده می‌شود. برای استفاده از گیاه تازه میخک در منزل به‌منظور از بین بردن جای جوش و زخم‌های باقی مانده از آن می‌توانید. 100 گرم از این گیاه را درون آب ریخته و به‌مدت 20 تا 30 دقیقه بجوشانید تا عصاره آن باقی بماند. این عصاره را صاف کرده و اجازه دهید تا خنک شود سپس می‌توانید با کمک یک پنبه یا پد کوچک این لوسیون را روی صورت خود به‌خصوص روی لک‌ها و جای باقی مانده از جوش‌ها بمالید.

اگر منافذ پوست‌تان زیاد است…

سفیده تخم مرغ به‌دلیل خاصیت منقبض‌کننده‌ای که دارد از جمله مواد طبیعی است که برای از بین بردن منافذ باز پوست صورت و غذارسانی به سلول‌های پوست کمک می‌کند.  برای اثر بخشی بیشتر لازم است یک ساعت قبل از حمام کردن‌ سفیده تخم مرغ را از زرده آن جدا کرده و پس از حمام کردن یا هر روز صبح روی صورت خود ماسک کنید. از طرفی ماسک‌کردن سفیده تخم مرغ روی موی سر یک ساعت قبل از حمام‌کردن به نرم شدن و درخشندگی موها کمک می‌کند.

اگر پوست‌تان افتادگی دارد….

گیاه اسطوخودس به‌دلیل خواص درمانی منحصر به فردی که دارد از جمله گیاهان دارویی است که بسیار مورد توجه درمانگران و متخصصان پوست و مو قرار می‌گیرد. یکی از خواص منحصر به فرد این گیاه پیشگیری از شلی و آویزان شدن پوست با افزایش سن است. با کمپرس کردن جوشانده این گیاه روی صورت خود و ماساژ آن می‌توانید از بروز افتادگی و شلی پوست و عضلات صورت پیشگیری کنید. برای تهیه این جوشانده کافی است 200 گرم از این گیاه را درون آب جوش ریخته و به‌مدت 20 دقیقه آن را بجوشانید. سپس مایع به‌دست آمده را صاف و خنک کرده و آن را به کمک یک دستمال نخی تمیز روی صورت کمپرس کنید.

اگر پاک کننده طبیعی می خواهید…

عصاره گل سرخ یکی از بهترین مواد و تونیک‌های طبیعی به‌منظور پاکسازی پوست و تمیز کردن مواد آرایشی از روی صورت است. استفاده مداوم از این عصاره و تونیک علاوه بر تاثیرات پاکسازی پوست به از بین رفتن زبری پوست کمک کرده و موجب لطافت و شادابی آن می‌شود. این محصول طبیعی به جهت خاصیت انقباضی که دارد به جمع شدن منافذ پوستی نیز کمک می‌کند. دقت داشته باشید استفاده از گلاب طبیعی و خالص می‌تواند به‌صورت روزانه برای پاکسازی صورت از آلودگی‌ها و گرد و غبار محیط بیرون از خانه نیز مورد استفاده قرار بگیرد. حتما لازم نیست از این عصاره طبیعی و خوشبو برای پاکسازی مواد آرایشی صورت‌تان استفاده کنید.

اگر چشمان‌تان خسته است…

قطعا تا امروز از مادر یا مادربزرگ خود درباره خواص درمانی گیاه چای بسیار شنیده‌اید. دم کرده این گیاه از زمان‌های بسیار دور برای تسکین، آرامش بخشی و از بین بردن خستگی چشم در میان مردم رایج بوده است. البته با این تفاوت که در گذشته گیاه چای به‌صورت طبیعی مورد استفاده قرار می‌گرفت اما امروزه برگ چای طی فرآیندی صنعتی به دست مخاطب می‌رسد بنابراین خواصی که در این مطلب به آن اشاره می‌کنیم مربوط به برگ‌های چای طبیعی است که به روش سنتی تهیه شده و دم می‌شود.

درمانگران طب سنتی کمپرس چشم و عضلات اطراف آن را با دم کرده گیاه چای بسیار مفید می‌دانند. آن‌ها معتقدند این دم کرده خستگی عضلات چشم را برطرف کرده و به نشاط، شادابی و جوانی چشم‌ها کمک می‌کند.

اگر نگران نور آفتاب هستید…

عصاره اسطوخودوس یکی از بهترین و طبیعی‌ترین مواد برای پیشگیری از آفتاب سوختگی و پوسته پوسته شدن پوست به واسطه نور آفتاب است. با آغشته کردن پوست دست و صورت خود به عصاره این گیاه می‌توانید، علاوه‌بر مراقبت از پوست‌تان در مقابل تابش خفیف نور خورشید از سرخ‌ و پوسته‌شدن آن نیز پیشگیری کنید. ترکیب عصاره یا روغن دو گیاه بومادران و کنجد نیز برای پیشگیری از آفتاب سوختگی بسیار مفید شناخته شده است.

اگر پوست‌تان چرب است…

افرادی که از چربی پوست‌شان رنج می‌برند، با استفاده ترکیبی از آرد جوی دوسر با ماست، می‌توانند از چربی پوست و عوارض احتمالی آن راحت شوند. با استفاده از این ترکیب به‌ویژه در مناطق چرب پوست مثل اطراف بینی، پیشانی و چانه می‌توان میزان چربی پوست را کنترل و در نهایت درمان کرد.

اگر چشم‌تان پف آلود است…

بسیاری از درمانگران کمپرس سیب زمینی رنده شده روی چشم را بهترین راه برای درمان پف چشم می‌دانند. برای تهیه این کمپرس، سیب‌زمینی خام را رنده کرده و آن را درون پارچه‌ای بسیار نازک قرار داده و روی پف چشم‌ها بگذارید. پس از 20 دقیقه تاثیر معجزه‌آسای سیب‌زمینی را در برطرف کردن پف چشم خواهید دید.

درمان باز بودن منافذ پوست با مریم گلی

بسیاری از خانم‌ها از باز شدن منافذ پوست‌شان شکایت دارند. درمانگران طب سنتی، کمپرس جوشانده 3 گیاه مریم گلی، آویشن و مرزنگوش را برای درمان این عارضه توصیه می‌کنند. برای تهیه این محلول، برگ‌های تازه و سبز این سه گیاه را به تعداد مساوی در آب ریخته و بگذارید تا بجوشد. پس از آن ماده به دست آمده را صاف کرده و بگذارید سرد شود. کمپرس کردن این محلول کمک می‌کند تا منافذ باز موجود در پوست‌های چرب بسته و منقبض شود.

لایه‌برداری طبیعی

گیاه میخک از جمله گیاهان دارویی است که برای تهیه و تولید بسیاری از کرم‌های لایه‌بردار با منشا گیاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از عصاره یا اسانس این گیاه در تهیه بسیاری از کرم‌های طبیعی و صنعتی استفاده می‌شود.

مریم گلی و زیبایی لثه‌ها

تهیه دهان شویه با برگ‌های سبز و تازه مریم گلی و ماساژ لثه‌ها با این دهان شویه تاثیر زیادی در استحکام، حفظ زیبایی و رنگ لثه‌ها و دندان‌ها خواهد داشت. برای تهیه این دهان شویه، برگ‌های تازه مریم گلی را دم کرده و چای تهیه شده از این گیاه را پس از سرد شدن به‌عنوان دهان شویه استعمال کنید.

مجله سیب سبز:

شنبه 22 اسفند 1394برچسب:,

اضافه وزن و درد زانو

2121
بیماری های التهابی مفصلی چگونه در افراد مختلف پدید می آیند چاقی و اضافه وزن یکی از مهمترین عوامل ابتلای افراد به درد زانو می باشد بهتر است مراقب اضافه وزن خود باشند و آن را کنترل کنند تا به زانوهایشان آسیبی وارد نشود

 

دکتر سید تقی نوربخش فوق تخصص زانو، در خصوص بیماری آرتروز اظهار داشت: آرتروز زانو و تمامی مفاصل به دو دسته اولیه وثانویه تقسیم می‌شود و آرتروز اولیه اغلب به دلیل افزایش سن و تغییرات فیزیولوژیکی بدن است که پدیده پیری در همه سلولهای بدن با افزایش سن رخ می‌دهد و اگر پیری در بافت غضروفی اتفاق بیفتد سبب تغییراتی درآن مانند کاهش آب و ضخامت غضروف می‌شود که در نهایت آرتروز در بافت غضروفی را سبب می‌شود.
این فوق تخصص زانو با بیان اینکه برخی فاکتورها مانند ژنتیک و وزن بدن در ابتلا به آرتروز اولیه موثر هستند، گفت: نوع ثانویه علت‌های دیگری به جز دلایل اولیه برای ابتلا به آرتروز و ساییدگی مفاصل از قبیل تغییرات راستای اندام تحتانی به صورت پاهای پرانتزی همچنین آسیب‌های مفصلی مانند ضایعات لیگامانی، شکستگی های داخلی مفصلی, رماتیسم, نقرس و بیماری‌های التهابی داخل مفصلی که می‌تواند باعث تغییراتی در غضروف مفصل و تبدیل به ساییدگی و آرتروز مفصل شود.
وی در خصوص سن ابتلا به آرتروز بیان کرد: نوع اولیه به طور معمول در سنین بالاتر رخ می‌دهد و همان طور که با افزایش سن موی سر سفید می‌شود و تغییراتی در بینایی رخ می‌دهد، تغییراتی در بافت غضروفی نیز ایجاد می‌شود که زمینه‌های ژنتیک و افزایش وزن می‌تواند باعث تشدید آرتروز شود.
نوربخش در رابطه با نوع ثانویه آرتروز ابراز داشت: دلایل دیگری به جز افزایش سن دارد که شکستگی ها،‌ضایعات لیگامانی، بیماری های التهابی مفصلی مانند رماتیسم و بیماری‌های متابولیک را می‌توان دراین خصوص نام برد که باعث شیوع بیماری آرتروز در سنین پایین‌تر و جوانی می‌شود.
وی در زمینه پیشگیری از نوع اولیه آرتروز تصریح کرد: باید از عواملی که باعث تشدید آرتروز می‌شود جلوگیری کرد که در این خصوص داشتن وزن متعادل و رعایت عادات زندگی به نحوی که فشار کمتری به زانوها وارد شود برای پیشگیری موثر می‌‌باشند.
این فوق تخصص زانو تصریح کرد: افراد وزن خود را کنترل کنند و از افزایش آن پیشگیری کنند زیرا در برخی موارد به ازای هر یک کیلوگرم اضافه وزن، بین 5 تا 7 برابر یعنی در حدودد 5 تا 7 کیلوگرم به زانو فشار می‌آید.
وی با بیان اینکه برخی عادت زندگی به خصوص درایرانیان به زانوها فشار زیادی وارد می‌کند، افزود: بسیاری از فعالیت‌ روزانه در زندگی ما ایرانی ها در حالت حداکثر خمیدگی زانو مانند روی زمین نشستن به جای استفاده از مبل و صندلی، استفاده از توالت ایرانیاست که باید تغییراتی در این عادات ایجاد کنیم و آنها را اصلاح نماییم.
نوربخش با اشاره به اینکه ورزش نقش بسیار مهمی در پیشگیری از آرتروز دارد، تصریح کرد: تعادل و قدرت عضلانی بر روی محافظت از زانو بسیار موثر است که خصوصا حرکات ورزشی ایزومتریک به محافظت از زانو و به ویژه استخوان کشکک آن می‌تواند کمک کند.
وی با تاکید بر اینکه انجام حرکات ورزشی با آمادگی کامل جسمانی و عضلانی باید باشد تا از فشارهای نامتعادل بر زانو جلوگیری کند، گفت: در فعالیت های دیگر بدنی مانند کوهنوردی و یا بالا و پایین آمدن از پله، طبیعتا در پایین آمدن از پله فشار زیادی به مفصل کشکک و زانوها وارد می‌شود که باید مراعات لازم را به عمل آورد.
این فوق تخصص زانو ابراز داشت: تغذیه مناسب و پرهیز از سیگار می‌تواند به حفاظت از غضروف کمک کند که در خصوص آرتروز ثانویه درمان علت اصل آرتروز می‌تواند در پیشگیری ودرمان آن موثر باشد که در این زمینه به طور مثال اگر انحرافی در اندام تحتانی فرد خارج از حد طبیعی وجود دارد درمان و جراحی آن می‌تواند به پیشگیری از آرتروز کمک کند.
وی درمان سریع و به موقع آسیب‌های زانو را برای پیشگیری از آرتروز ثانویه موثر دانست و افزود: پارگی‌های لیگامانی اگر به موقع درمان نشوند می‌توانند آسیب های غیر قابل درمان برای غضروف ایجاد کنند، همچنین درمان مناسب شکستگی‌ها و بیماری‌های التهابی می‌توانند به آسیب کمتر مفصل زانو کمک کنند.
نوربخش در خصوص راهکارهای درمانی آرتروز خاطر نشان کرد: اگر آرتروز درمراحل اولیه باشد پیشگیری می‌تواند در به تاخیر انداختن آن کمک کند و اگر درمراحل پیشرفته قرار داشته باشد، با اعمال جراحی مختلف مانند ترمیم میسیک و غضروف و حتی تعویض زانو که مرحله انتهایی آرتروز پیشرفته صورت می‌گیرد می‌توان به درمان این بیماری کمک کرد.
باشگاه خبرنگاران جوان