جدیدترین مطالب

چهار شنبه 24 تير 1394برچسب:,

از جمله عوارض خطرناک خمیر دندان های سفید کننده

whitening-toothpaste

 

آیا خمیردندان های سفیدکننده می توانند برای دندان ها مضر باشند و چه نوع عوارضی می توانند برای دندان های ما داشته باشند!

 

دوست دارید دندان‌هایتان سفیدتر باشند؟ همه دوست دارند؛ به همین دلیل ساده‌ترین راهی که به نظرشان می‌رسد، استفاده از خمیردندان‌های سفید کننده است، اما آیا این خمیرها به دندان‌های شما آسیب می‌زنند؟ پاسخ مثبت است.اگر در استفاده از این خمیرها افراط کنید،مینای دندانتان از بین می‌رود.

کار خمیردندان‌های سفید کننده فقط این است که لکه‌های روی سطوح خارجی دندان‌های شما را که در اثر چای، قهوه، سیگار کشیدن و غیره ایجاد می‌شوند پاک کنند و نمی‌توانند رنگ طبیعی آنها را تغییر دهند، اما بسیاری از این خمیردندان‌ها حاوی اجزای کوچکی با خاصیت سایشی هستند که مینای دندان شما را می‌سایند. بنابراین لایه خارجی دندان شما برداشته شده و لایه زیری که سفیدتر است دیده می‌شود، اما اگر در استفاده از این خمیرها افراط کنید، درخشندگی دندان‌هایتان و مینای دندانتان از بین می‌رود و دیگر تشکیل نمی‌شود و نبود مینای دندان هم بعد از گذشت مدتی منجر به پوسیدگی می‌شود.
وقتی از خمیردندان‌هایی استفاده می‌کنید که دندانتان را خراش می‌دهند، طبیعی است که دندان‌هایتان حساس می‌شوند و زمانی که لایه مینای دندانتان نازک می‌شود، عاج آن آسیب‌پذیرتر می‌شود. عاج دندان، در زیر مینای آن قرار دارد و در ساختار آن لوله‌های زیادی که شبیه روزنه هستند وجود دارند که مستقیم به عصبی که در میانه دندان است می‌رسند.
وقتی لایه رویی این روزنه‌ها برداشته می‌شود، به سرما و گرما واکنش نشان می‌دهند و شما احساس درد می‌کنید. خمیردندان‌هایی که مخصوص دندان‌های حساس هستند، این روزنه‌ها را پر می‌کنند و احساس درد را از بین می‌برند، ولی خمیردندان‌های سفیدکننده عکس این کار را انجام می‌دهند.
اگر نمی‌توانید خمیردندان سفیدکننده‌تان را کنار بگذارید، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید آسیب‌های آن را به حداقل کاهش دهید. برای این کار از یک خمیردندان سفیدکننده ملایم و مسواک بسیار نرم استفاده کنید تا خاصیت سایندگی آن را کاهش دهید. درضمن به طور مرتب از این خمیردندان استفاده نکنید و گاهی خمیرهای معمولی را جایگزین آن کنید. درضمن بهتر است از خمیرهای حاوی فلوراید استفاده کنید که به تقویت مینای دندانتان کمک می‌کنند.
دست آخر هم به شما توصیه می‌کنیم به طور مرتب به دندانپزشک سر بزنید و به یاد داشته باشید که او هم می‌تواند دندان‌هایتان را سفید کند یا توصیه‌هایی متفاوتی به شما کند که بتوانید دندان‌هایتان را به شیوه دیگری سفید و درخشان کنید.

سایت دندانه،

چهار شنبه 24 تير 1394برچسب:,

درمانی طبیعی برای تنگی نفس

Barking_cough

تنگی نفس را می توان با چه راههای طبیعی درمان کرد و بی ضررترین داروها و درمانهای طبیعی برای آن کدامند!

 

خوردن شوید سرفه و تنگی نفس را بهبود می‌دهد.
مصرف شوید تازه، برای تنگی‌نفس، سکسکه، ضعف معده و کبد و طحال، سنگ کلیه و مثانه، کولیت، درد مفاصل، درد قاعدگی و بیماری‌های تناسلی مفید است.شوید مسکن درد شکم و روده، بازکننده گیر و انسداد آن‌ها و هاضم قوی می‌باشد.
شوید، پزنده طعام، بازکننده باد و بول و حیض و شیر است، و تخم آن در این خصوص قوی‌تر از خود آن می‌باشد.خوردن شوید، یرقان (زردی پوست)، امراض بلغمی، سکسکه، ضعف معده، جگر و طحال را رفع می‌کند.
خوردن شوید سرفه و تنگی نفس را بهبود می‌دهد.شوید یا شبت با طبیعت گرم و خشک، مفید حال بلغمی‌ها و سردمزاج‌ها است.

کاهش قند و چربی خون با شوید

شوید تازه، از منظر طب سنتی، تحلیل برنده اخلاط بدن، بازکننده انسداد عروق، اشتهاآور، مدر و قاعده‌آور است و می‌تواند با افزایش ترشح انسولین، سطح قند خون را در بیماران دیابتی کاهش دهد.فراموش نکنیم که در مقاله‌های طب نوین هم تأکید شده است که استفاده از شوید تازه باعث کاهش سطح تری‌گلیسرید و کلسترول خون می‌شود.
گوشت را با شوید بپزید
پختن گوشت با شوید تازه باعث برطرف شدن بوی بد گوشت و پختن سریع‌تر آن می‌شود. این روش پخت، هضم گوشت را برای افرادی که معده‌های ضعیفی دارند، ساده‌تر می‌کند. به همین دلیل پرورش شوید در منزل و مصرف مداوم آن، فواید بسیاری برای بدنتان دارد.
خواص تخم شوید
افزودن تخم شوید در اطعمه و اغذیه و ترشی‌ها اصلاح عوارض معدی، و منع ترش کردن معده بعد از غذا می‌کند.
مضرات شویـد
خوردن آب شوید باعث قی و غثیان قوی، و مداومت در مصرف آن مسبب ضعف باصره و منی، و مضر گرم‌مزاج‌ها است. زیاده‌روی در مصرف شوید یا دم‌نوش آن، مشکلاتی مانند ضعف مغز، چشم، معده، کلیه، مثانه را هم به دنبال خواهد داشت.
خواص معجزه‌آسای شویـد
خوردن آب شوید مسکن درد شکم و روده، و رافع نفخ شکم ناشی از پرخوری به دنبال گرسنگی زیاد می‌باشد.خوردن آب شبت با عسل باعث قی و آسودگی از آزار طعام خراب می‌شود.
خوردن آب پخته شوید رفع سکسکه و قی و غثیان غذای فاسد می‌کند.ضماد پخته شوید که از جوشیدن و پختن سفت شده باشد با عسل بر مقعد باعث لینت طبع می‌شود.نوشیدن آب پخته شوید رفع درد پشت و کلیه و مثانه می‌کند.
شوید تازه، از منظر طب سنتی، تحلیل برنده اخلاط بدن، بازکننده انسداد عروق، اشتهاآور، مدر و قاعده‌آور است و می‌تواند با افزایش ترشح انسولین، سطح قند خون را در بیماران دیابتی کاهش دهد
چکاندن آب شوید در گوش رفع امراض گوش می‌کند.مصرف دم‌نوش شوید، باعث کاهش نفخ می‌شود. اگر بتوانید آب شوید را با عسل مصرف کنید، سموم بدن و اخلاط غلیظ از معده را از بین می‌برد و باعث تحریک استفراغ شده و انجام این کار در فصل بهار برای تصفیه دستگاه گوارش بسیار مفید است.

باشگاه خبرنگاران؛

چهار شنبه 24 تير 1394برچسب:,

خطرات استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک

sick-kid-caption

 

آنتی بیوتیک چه تاثیرات منفی می تواند روی کودکان بگذارد و مصرف مداوم آن چه خطراتی برای اطفال به وجود می آورد!

 

نتایج یک پژوهش جدید نشان می دهد که دوره های مکرر استفاده از آنتی بیوتیک به شدت رشد کودکان را تحت تاثیر قرار می دهد.

تحقیقات مرکز پزشکی دانشگاه نیویورک بر روی جانوران نشان می دهد موش های ماده ای که با دو نوع از آنتی بیوتیک هایی که بیشتر مورد استفاده هستند در مان شدند، در مقایسه با موش هایی که با این داروها درمان نشده بودند، وزن بیشتر و استخوان های بزرگتری داشتند. هر دو نوع این آنتی بیوتیک ها موجب اختلال در میکروبیوم روده که هزاران میلیارد میکروب موجود در دستگاه گوارش هستند، شدند.

«مارتین بلیزر»، از محققان این تیم تحقیق، در این باره می گوید: «این پژوهش جدید فقط روی موش ها انجام شده است. با این حال نتایج آن با تحقیقاتی دیگر در همین زمینه مطابقت داشته و اثرات قابل توجهی را برای کودکانی که در اوایل زندگی خود آنتی بیوتیک مصرف می کنند، نشان می دهد. داده های جمع آوری شده می تواند به دستورالعمل های معین شده بر شکل، نوع و مدت تجویز این گروه از داروها در بیماری های کودکان کمک کند.»
تحقیقات جدید نشان داده است که مقدار زیاد اما کوتاه مدت افزودن «تیلوسین» به خوراک موش ها اثر بارزتر و طولانی مدتی بر افزایش وزن دارد در حالی که «آموکسی سیلین» بیشترین اثر را بر روی رشد استخوان ها که شرط لازم برای افزایش قد است، دارد.

«بلیزر» معتقد است که آنتی بیوتیک ها محیط زیست میکروبیوم روده را از نظر تنوع و غنای میکروبی، ساختار جمعی آنها یا ماهیت ترکیبشان دچار تغییر می کند. این داروهای آنتی بیوتیکی نه تنها گونه های باکتریایی را بلکه تعداد نسبی ژن میکروبی مرتبط با عملکرد متابولیکی ویژه در ساختار گوارشی بدن را نیز تغییر می دهند.

مهر

چهار شنبه 24 تير 1394برچسب:,

نبود اعصاب و احیای آن

shutterstock_angry

بروز خشم در افراد مختلف متفاوت است و کسانی که اکثر مواقع خشمگین هستند بهتر است این توصیه ها را در پیش بگیرند!

 

 شکل‌های متفاوت خشم:

خشم می‌تواند درونی باشد و شخص را دچار حس‌های گوناگونی مانند اضطراب، عزلت‌گزینی و احساس ناتوانی و سرزنش خویشتن به خاطر ناتوانی در بروز این حس کند. خشمگین‌شدن و بروز خشم مانند هر احساس انسانی دیگر، لزوما پدیده غیرطبیعی و نشانه‌ای از بیماری نیست اما در شرایط ویژه و موارد خاص خشم غیرعادی و نشانه‌ای از آزردگی و بیماری است: تکرار بی‌دلیل خشم و بروز مکرر واکنش‌های خشمگین، عدم تناسب واکنش با آنچه به عنوان علت، تلقی یا بیان می‌شود، متوسل شدن به روش‌های خشن و گاه پرخطر در بروز خشم ناتوانی در بروز خشم و به درون ریختن آن.

این امر گاه منجر به حالت‌های روانی شدیدتر در شخص می‌شود و گاهی به شکل واکنش‌های غیرقابل پیش‌بینی و ناگهانی بروز می‌کند که ممکن است منجر به ایجاد خطرهای گوناگون نیز بشود و خشم‌های ناشی از افکار کاملا بیمارگونه که از سوءتفاهم‌های مرضی تا سوءظن‌های هذیانی را در برمی‌گیرد، ناشی از افکار کاملا اشتباه و توجیه‌های بیمارگونه است.

اگر خشمتان مداوم است:

روش‌های کنترل خشم هم می‌توانند در کاهش این حساسیت‌ها موثر باشند اما اگر این واکنش‌ها تداوم یابند و واکنش‌های فرد به شکل محسوسی متفاوت شود باید بررسی‌های جسمی و روانی مشتمل بر میزان قندخون، فشارخون، وضعیت کارکرد قلب و همچنین حالت‌های عصبی و روانی بیمار صورت گیرد تا اگر مشکل دیگری وجود دارد نسبت به درمان آن اقدام شود.

راه‌های مبارزه با خشم:

 خشم‌های عادی و غیرمرضی با خشم‌های ناشی از یک بیماری روانی متفاوت هستند. کنترل خشم‌های عادی بیشتر با آموختن بروز واکنش کنترل‌شده و «منطق پایه» به جای واکنش‌های بی‌مهار و «احساس پایه» است. در چنین مواردی آموزش اینکه بیمار بتواند خود را جای طرف مقابل بگذارد، می‌تواند موثر باشد.

در این زمینه می‌توان از روش‌های کنترل کوتاه‌مدت نشان‌دادن واکنش نیز استفاده کرد مثلا آنگاه که از فرط عصبانیت می‌خواهی فریاد بکشی یا حمله کنی به آرامی از 1 تا 10 بشمار. در بسیاری از موارد همین فرصت و تغییر جهت توجه کافی است تا بتوانیم خشم خود را کنترل کنیم. تنفس عمیق و تصاویر آرامش‌دهنده هم می‌توانند احساس‌های خشم را آرام کنند. کتاب‌هایی وجود دارند که می‌توانند به شما روش‌های استراحت کامل را بیاموزند.

وقتی شما این روش‌ها را آموختید، در هر وضعیتی می‌توانید از آنها استفاده کنید. اگر همسرتان فردی عصبانی است، احتمالا فکر خوبی است که هر دوی شما این روش‌ها را بیاموزید. ولی در مورد خشم ‌های بیمارگونه که نمونه‌ای از آنها ارائه شد، نیاز به برخورد تخصصی و درمانی به‌وسیله روان‌پزشک است و درمان، با  توجه به تشخیص علت و بیماری اصلی می‌تواند روش‌های گوناگونی مانند دارودرمانی، روان‌درمانی با روش‌های مختلف و حتی در مواردی بستری کردن بیمار را شامل شود.

سلامت

چهار شنبه 24 تير 1394برچسب:,

نبود اعصاب و احیای آن

shutterstock_angry

بروز خشم در افراد مختلف متفاوت است و کسانی که اکثر مواقع خشمگین هستند بهتر است این توصیه ها را در پیش بگیرند!

 

 شکل‌های متفاوت خشم:

خشم می‌تواند درونی باشد و شخص را دچار حس‌های گوناگونی مانند اضطراب، عزلت‌گزینی و احساس ناتوانی و سرزنش خویشتن به خاطر ناتوانی در بروز این حس کند. خشمگین‌شدن و بروز خشم مانند هر احساس انسانی دیگر، لزوما پدیده غیرطبیعی و نشانه‌ای از بیماری نیست اما در شرایط ویژه و موارد خاص خشم غیرعادی و نشانه‌ای از آزردگی و بیماری است: تکرار بی‌دلیل خشم و بروز مکرر واکنش‌های خشمگین، عدم تناسب واکنش با آنچه به عنوان علت، تلقی یا بیان می‌شود، متوسل شدن به روش‌های خشن و گاه پرخطر در بروز خشم ناتوانی در بروز خشم و به درون ریختن آن.

این امر گاه منجر به حالت‌های روانی شدیدتر در شخص می‌شود و گاهی به شکل واکنش‌های غیرقابل پیش‌بینی و ناگهانی بروز می‌کند که ممکن است منجر به ایجاد خطرهای گوناگون نیز بشود و خشم‌های ناشی از افکار کاملا بیمارگونه که از سوءتفاهم‌های مرضی تا سوءظن‌های هذیانی را در برمی‌گیرد، ناشی از افکار کاملا اشتباه و توجیه‌های بیمارگونه است.

اگر خشمتان مداوم است:

روش‌های کنترل خشم هم می‌توانند در کاهش این حساسیت‌ها موثر باشند اما اگر این واکنش‌ها تداوم یابند و واکنش‌های فرد به شکل محسوسی متفاوت شود باید بررسی‌های جسمی و روانی مشتمل بر میزان قندخون، فشارخون، وضعیت کارکرد قلب و همچنین حالت‌های عصبی و روانی بیمار صورت گیرد تا اگر مشکل دیگری وجود دارد نسبت به درمان آن اقدام شود.

راه‌های مبارزه با خشم:

 خشم‌های عادی و غیرمرضی با خشم‌های ناشی از یک بیماری روانی متفاوت هستند. کنترل خشم‌های عادی بیشتر با آموختن بروز واکنش کنترل‌شده و «منطق پایه» به جای واکنش‌های بی‌مهار و «احساس پایه» است. در چنین مواردی آموزش اینکه بیمار بتواند خود را جای طرف مقابل بگذارد، می‌تواند موثر باشد.

در این زمینه می‌توان از روش‌های کنترل کوتاه‌مدت نشان‌دادن واکنش نیز استفاده کرد مثلا آنگاه که از فرط عصبانیت می‌خواهی فریاد بکشی یا حمله کنی به آرامی از 1 تا 10 بشمار. در بسیاری از موارد همین فرصت و تغییر جهت توجه کافی است تا بتوانیم خشم خود را کنترل کنیم. تنفس عمیق و تصاویر آرامش‌دهنده هم می‌توانند احساس‌های خشم را آرام کنند. کتاب‌هایی وجود دارند که می‌توانند به شما روش‌های استراحت کامل را بیاموزند.

وقتی شما این روش‌ها را آموختید، در هر وضعیتی می‌توانید از آنها استفاده کنید. اگر همسرتان فردی عصبانی است، احتمالا فکر خوبی است که هر دوی شما این روش‌ها را بیاموزید. ولی در مورد خشم ‌های بیمارگونه که نمونه‌ای از آنها ارائه شد، نیاز به برخورد تخصصی و درمانی به‌وسیله روان‌پزشک است و درمان، با  توجه به تشخیص علت و بیماری اصلی می‌تواند روش‌های گوناگونی مانند دارودرمانی، روان‌درمانی با روش‌های مختلف و حتی در مواردی بستری کردن بیمار را شامل شود.

سلامت