جدیدترین مطالب

سه شنبه 26 آبان 1394برچسب:,

زمان مناسب پس از ازدواج برای پدر و مادرشدن

hqdefault

 چه زمانی بهتر است بچه دار شویم و بهترین وقت برای این امر چه موقع است چند وقت پس از ازدواج زمان مناسبی برای بچه دارشدنمان است و چه زمانی جای یک فرزند در خانه حس می شود؟

 

پدر و مادر شدن یک مرحله فوق‌العاده از زندگی و در عین حال بسیار سخت و پر استرس است. به خاطر داشته باشید که بسیاری از این سختی‌ها مقطعی هستند و به زودی اوضاع کمی تغییر می‌کند و شما احساس راحتی بیشتری خواهید کرد. گاهی اوقات ورود یک کودک جدید به خانواده با تحریک احساسات پدر خانواده همراه است. پدرها برخی مواقع به فرزندانشان حسادت می‌کنند؛ چرا که این موجود کوچک توانسته است بیشترین وقت مادر را به خودش اختصاص دهد. آنها احساس می‌کنند مورد کم توجهی قرار گرفته‌اند.این شرایط کاملاً طبیعی است، زیرا ساختار خانواده تغییر کرده است. مادرها، پر مشغله‌تر می‌شوند و زیر چشم‌های‌شان سیاه‌تر می‌شود؛ چون شب‌ها به اندازه کافی نمی‌خوابند. از طرفی، چاق‌تر از گذشته شده‌اند و احساس می‌کنند که دیگر جذابیت سابق را برای همسرشان ندارند. همچنین، رفت و آمد اقوام و نزدیکان بیشتر می‌شود. آنها می‌خواهند کوچولوی نورسیده را بیشتر ببینند. قصد ایجاد مزاحمت ندارند، اما معمولاً دیدارهای آنها به زمان شام کشیده می‌شود و این برای شما که وقت کافی برای استراحت ندارید، سخت و طاقت فرساست.

زمانی را به با هم بودن اختصاص دهید

اگر چه فرزندتان خانواده شما را سه نفره کرده است، باز هم شما دو نفر نیاز دارید وقت بیشتری را در کنار هم باشید. با آنکه این روزها پر مشغله‌تر هستید، اما باید این زمان را برای یکدیگر صرف کنید. از اطرافیان خود کمک بگیرید تا ساعاتی فرزندتان را نگهداری کنند و شما در کنار هم یک شام دو نفره بخورید، به سینما بروید و یا کمی پیاده‌روی کنید. هر روز 20 دقیقه زمان را به حرف زدن با هم اختصاص دهید. آخر هفته‌ها برای تفریح از خانه بیرون بروید. نوزادتان را سوار کالسکه کنید و به یک پیاده روی خانوادگی بروید. با خلاقیت خودتان راهی برای بیشتر با هم بودن بیابید.

چند نکته برای آنهایی که به تازگی پدر و مادر شده‌اند: وقتی که وارد این مرحله از زندگی می‌شوید، سعی کنید روی چیزهای مهم‌تر متمرکز شوید؛ به خصوص در چند ماه نخست. هر چه انعطاف‌پذیری بیشتری داشته باشید، احساس راحتی بیشتری خواهید کرد و کنترل بیشتری روی اوضاع خواهید داشت. خود را به احساسات، عواطف و نیازهای همسرتان بی‌تفاوت نشان ندهید و از آنها آگاه شوید.

سعی کنید حتی برای نیم ساعت این فرصت را به او بدهید که هر کاری دوست دارد، انجام دهد. این روزها خیلی زود سپری می‌شوند و سختی‌ها نیز کمتر می‌شوند. بچه‌دار شدن فقط تحمل دوران بارداری، زایمان و شب بیداری‌ها نیست. پیش از آنکه هر گونه اقدامی که در این باره به عمل آورید، باید آمادگی خود و همسرتان را محک بزنید.

وقتی که نوزاد وارد زندگی‌تان می‌شود

قبل از این شما یک خانواده دو نفره بودید، اما حالا پدر و مادر شده‌اید. تک‌تک روزهای زندگی‌تان تغییر می‌کند. مسلماً در ماه‌های نخست، به اندازه کافی فرصت خوابیدن نخواهید داشت. فرزندتان روزها بیشتر می‌خوابد و شب‌ها که شما می‌خواهید استراحت کنید، بیدار است. این کم‌خوابی‌ها شما را حساس و عصبی می‌کنند و انجام کارهای عادی و روزمره خانه و زندگی، مثل آشپزی و نظافت به نظرتان بسیار سخت و دشوار می‌آید. انرژی فیزیکی‌تان کاهش می‌یابد و به سختی تمرکز می‌کنید. از طرفی، فرصت کمی دارید تا با همسرتان باشید و یا کارهای شخصی‌تان را انجام دهید.

پدر و مادر شدن یک مرحله فوق‌العاده از زندگی و در عین حال بسیار سخت و پر استرس است. به خاطر داشته باشید که بسیاری از این سختی‌ها مقطعی هستند و به زودی اوضاع کمی تغییر می‌کند و شما احساس راحتی بیشتری خواهید کرد. گاهی اوقات ورود یک کودک جدید به خانواده با تحریک احساسات پدر خانواده همراه است. پدرها برخی مواقع به فرزندانشان حسادت می‌کنند؛ چرا که این موجود کوچک توانسته است بیشترین وقت مادر را به خودش اختصاص دهد. آنها احساس می‌کنند مورد کم توجهی قرار گرفته‌اند.

این شرایط کاملاً طبیعی است، زیرا ساختار خانواده تغییر کرده است. مادرها، پر مشغله‌تر می‌شوند و زیر چشم‌های‌شان سیاه‌تر می‌شود؛ چون شب‌ها به اندازه کافی نمی‌خوابند. از طرفی، چاق‌تر از گذشته شده‌اند و احساس می‌کنند که دیگر جذابیت سابق را برای همسرشان ندارند. همچنین، رفت و آمد اقوام و نزدیکان بیشتر می‌شود. آنها می‌خواهند کوچولوی نورسیده را بیشتر ببینند. قصد ایجاد مزاحمت ندارند، اما معمولاً دیدارهای آنها به زمان شام کشیده می‌شود و این برای شما که وقت کافی برای استراحت ندارید، سخت و طاقت فرساست. با وجود تمام توصیه‌ها و راهکارها برای مراقبت از نوزاد، ممکن است شما و همسرتان فکر کنید که باید شیوه‌ای متفاوت را در پیش بگیرید.

نیاز به حرف زدن و ارتباط برقرار کردن

ارتباط برقرار کردن بهترین راه برای جلوگیری از خشم و بحث و جدل است. ورود نوزاد به زندگی باعث می‌شود که والدین فراموش کنند راجع به مشکلات‌شان با هم حرف بزنند. ناراحتی‌های کوچک حل نشده می‌مانند و تبدیل به کدورت‌های بزرگ می‌شوند. اگر موضوعی شما را آزار می‌دهد، آن‌را با همسرتان در میان بگذارید؛ اما این‌کار را به روش صحیح انجام دهید. شروع بحث در مورد شستن دو تا بشقاب کثیف داخل سینک ظرفشویی در حالی که نوزادتان نیز آن طرف‌تر در حال گریه کردن است، هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد.

شما باید برای حرف زدن برنامه‌ریزی کنید و وقتی را به این‌کار اختصاص دهید. با یکدیگر صادق باشید. به نگرانی‌ها و ناراحتی‌های همسرتان نیز اهمیت دهید و دائماً او را مورد انتقاد قرار ندهید. این را هم در نظر داشته باشید که کم خوابی شما را حساس کرده است. وقتی که اختلافات و عدم توافق‌ها به اوج می‌رسند، باید هر چه زودتر زمانی را برای حرف زدن تعیین و به این اختلافات رسیدگی کنید. اگر نتوانستید خونسردی خود را حفظ کنید، بهتر است فقط روی موضوعی که آزرده‌تان کرده متمرکز شوید و چیزهای دیگر را پیش نکشید.

به همسرتان به طور شفاف توضیح بدهید که چه چیزی شما را ناراحت کرده است. اگر انتظار دارید که او با حدس زدن پی به ایراد کارش ببرد، مطمئن باشید که در حل مشکلات‌تان موفق نخواهید شد. مسلماً تاثیر حرف‌تان بستگی به لحن گفتار و کلماتی که استفاده می‌کنید، دارد. وقتی به او می‌گویید: «همیشه دیر به خانه می‌آیی»، باعث تحریک او می‌شوید؛ ولی وقتی به او می‌گویید: «دیشب که دیر وقت به خانه آمدی شام سرد شده بود، ممنون می‌شوم که در چنین مواقعی به من زنگ بزنی و بگویی که دیر می‌آیی» این جمله شما روی عمل او تاکید دارد، نه خودش و رفتار شما کمتر حالت تهاجمی به خود می‌گیرد.

ماهنامه کودک سالم
سه شنبه 26 آبان 1394برچسب:,

بهترین پوزیشن های خوابیدن یک خانم حامله

Too-much-sleep-during-pregnancy-can-harm-the-fetus
چه حالت های خوابی برای خانم های باردار بهتر است و با چه پوزیشن هایی بخوابند برای آن ها بهتر خواهد بود؟چرا این حالت ها به مادران باردار پیشنهاد داده می شود.
 
بهتر است مادر در دوران بارداری به حالت خوابیده به پشت یا طاق‌باز قرار نگیرد؛ چراکه این طرز خوابیدن کمردرد را افزایش می‌دهد و تنفس و گوارش را دچار مشکل کند. همچنین در این حالت رحم با قرار گرفتن روی ورید‌های اصلی، فشار خون را کاهش می‌دهد و در نهایت باعث کاهش گردش خون مادر و جنین خواهد شد.

عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن‌سینا گفت: در دوران بارداری بدن مادر دچار تغییرات فیزیولوژیکی می‌شود که با حالت طبیعی آن متفاوت است. یک‌سری از مشکلات مادر باردار بر اثر بزرگ‌شدن رحم و شکم ایجاد می‌شود و ممکن است او را دچار درد پشت، کمر و سوزش معده کند. همچنین به دلیل ترشح برخی از هورمون‌ها، خواب فرد دستخوش تغییرات زیادی خواهد شد.

سارا مختاری، درخصوص طرز خوابیدن مادر در دوران بارداری بیان داشت: بهترین حالت برای خواب مادر باردار، به پهلو؛ خصوصاً سمت چپ است، البته این موضوع در 3 ماه اول و دوم بارداری خیلی تأکید نمی‌شود؛ چراکه شکم هنوز خیلی بزرگ نشده است، ولی با پیشرفت مراحل بارداری و در ماه‌های آخر، بهتر است که این وضعیت خواب رعایت شود.

خوابیدن به پهلوی چپ یا راست؟!
او ادامه داد: خوابیدن مادر به پهلوی چپ بهتر از خوابیدن به پهلوی راست است؛ چراکه در این وضعیت مواد مغذی و خون‌رسانی به جفت و جنین بهتر می‌شود و فشار کمتری به اندام‌های داخلی مادر وارد می‌شود. درواقع در این حالت، فشار رحم از روی رگ‌های اصلی بدن برداشته و فرآیند خون‌رسانی به قلب مادر بهتر صورت می‌گیرد.

مشکل سوزش معده در دوران بارداری
این متخصص زنان و زایمان در خصوص مشکل سوزش معده در دوران بارداری اظهار داشت: در مواردی که سوزش معده به دلیل رفلکس است، توصیه می‌شود هنگام خواب، قسمت سر و تنه مادر کمی بالاتر از قسمت‌های دیگر بدن قرار گیرد. مادر باردار می‌تواند با قرار دادن بالشت یا تشک در زیر نیم تنه بالای خود قرار دهد تا این حالت رفلکس معده کاهش یابد.

طاق‌باز خوابیدن باعث کاهش گردش خون مادر و جنین می‌شود
مختاری با بیان این‌که در ماه‌های آخر بارداری توصیه می‌شود که مادر باردار کمتر غلت بزند و سعی کند به آرامی‌ جابه جا شود، عنوان داشت: بهتر است مادر در دوران بارداری به حالت خوابیده به پشت یا طاق‌باز قرار نگیرد؛ چراکه این طرز خوابیدن کمردرد را افزایش می‌دهد و تنفس و گوارش را دچار مشکل کند. همچنین در این حالت رحم با قرار گرفتن روی ورید‌های اصلی، فشار خون را کاهش می‌دهد و در نهایت باعث کاهش گردش خون مادر و جنین خواهد شد.

او تأکید کرد: البته اگر مادر در حین خواب به حالت طاق‌باز قرار گرفت، جای نگرانی نیست و به این معنی نیست که جنین دچار مشکل شده است و مادر باید به پزشک مراجعه کند.

گذاشتن بالشک بین 2 پا، زیر شکم و پشت کمر برای راحتی مادر مفید است
عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن‌سینا با بیان این‌که روی شکم خوابیدن برای مادر باردار به‌خصوص در ماه‌های آخر بارداری اصلاً مناسب نیست، افزود: مادر باردار حسب شرایط بدنی که راحت‌تر است و کمتر اذیت می‌شود، می‌تواند از قرار دادن بالشت بین 2 پا، زیر شکم و پشت کمر استفاده کند. همچنین در زمان خواب علاوه بر این‌که به پهلوی چپ می‌خوابد بهتر است بین دو پای خود یک بالشت قرار دهد. اگر مادر دچار کمردرد است، گذاشتن یک بالشتک زیر شکم در کاهش درد بسیار مفید خواهد بود.

مهرخانه

سه شنبه 26 آبان 1394برچسب:,

رایج ترین گفته های نادرست درباره زندگی مشترک

myth-Arguments-Do-Only-Happen-In-Bad-Marriages

 رایج ترین باورها و شایعات غلط در مورد زندگی مشترک زوجین کدامند؟ در این مطلب ما مهمترین آن ها را برایتان اورده ایم و می خواهیم درستی و یا نادرستی هرکدام را مشخص کنیم

 

اگر عمر زندگی مشترک تان کمتر از 5 سال است و فکر می کنید زندگی مشترک تان با شکست مواجه شده است چون شما و همسرتان «قوانین» مشخصی را دنبال نمی کنید یا «استانداردهای» مشخصی برای زندگی تان ندارید، ادامه این مطلب را بخوانید که در آن به 7 مورد از رایج ترین و در عین حال خطرناک ترین باورها درباره زندگی زناشویی، اشاره می شود.

«من و همسرم باید در همه زمینه ها هم نظر باشیم وگرنه زندگی مان تلخ خواهد شد»
«من و او باید عاشق یکدیگر باشیم یعنی به خاطر یکدیگر دست به هر کاری بزنیم»
«من و همسرم باید هیچ وقت از یکدیگر ناراحت نشویم یعنی اصلا مشکلی نداشته باشیم که از هم ناراحت شویم»
این جملاتی که خواندید، باورهای بعضی زن و شوهرها در روزها و ماه های ابتدایی زندگی مشترک شان است. باورهایی که از نظر آن ها لازمه یک زندگی مشترک موفق و شیرین است در حالی که این باورهای خطرناک ممکن است آینده زندگی مشترک یک زن و شوهر را تهدید کند. «زندگی مثبت» می نویسد: اگر عمر زندگی مشترک تان کمتر از 5 سال است و فکر می کنید زندگی مشترک تان با شکست مواجه شده است چون شما و همسرتان «قوانین» مشخصی را دنبال نمی کنید یا «استانداردهای» مشخصی برای زندگی تان ندارید، ادامه این مطلب را بخوانید که در آن به 7 مورد از رایج ترین و در عین حال خطرناک ترین باورها درباره زندگی زناشویی، اشاره می شود.

باید همیشه هم نظر باشیم
این باور را از ذهن تان پاک کنید که یک زندگی مشترک عالی به نزدیکی کامل ذهن زوجین وابسته است زیرا شما هیچ وقت نمی توانید اطراف تان را از دریچه چشم همسرتان ببینید چون شما دو انسان کاملا متفاوت از هم هستید. شما از لحاظ ژنتیکی، فیزیولوژیکی، روانی و سابقه خانوادگی با هم متفاوت هستید و نمی توانید با شبیه هم فکر کردن، مشکلات موجود در رابطه تان را حل کنید. تلاش برای از بین بردن تفاوت های اساسی دیدگاه ها هم غیرطبیعی است و هم خطرناک. از این تفاوت ها نهایت استفاده را ببرید تا به کمال بیشتری دست یابید.

نباید هیچ مشکلی داشته باشیم
مانند بعضی ها فکر نکنید که بدون حل اختلاف هایتان، نمی توانید با همسرتان خوشحال باشید. 90 درصد مشکلات در روابط حل نشدنی هستند! مسائلی وجود دارد که شما و همسرتان با آن ها مخالفید و مخالف خواهید ماند. چرا نمی توانید یک بار برای همیشه این مسائل را حل کنید؟ چون برای این کار، لازم است یکی از شما ارزش ها و نظراتش را قربانی کند. به راحتی می توانید اختلاف ها را بپذیرید و به «احساساتی یکدست» برسید حتی اگر بر سر موضوعی نمی توانید هم نظر باشید.

باید در همه حال احساساتم را بگویم
این گونه تصور نکنید که یک رابطه خوب به شما اجازه می دهد تمام احساسات تان را بروز دهید. بیرون ریختن حرف های دلتان شادی و احساسی خوب به شما می دهد؛ اما وقتی در زمانی نامناسب، حرفی نامناسب از دهان تان بیرون بیاید، احتمال خراب کردن همیشگی رابطه تان وجود دارد. بنابراین قبل از این که حرفی به زبان بیاورید که پشیمان شوید، لحظه ای به حرفی که می خواهید بزنید فکر کنید. حرف هایی که در چنین مواقعی زده می شود خیلی وقت ها احساس واقعی ما نیستند و نباید مطرح شوند مخصوصا اگر مخرب باشند.

عشق اولیه مان نباید فروکش کند
این تصورات را کنار بگذارید که یک رابطه مناسب بین زوجین نیازمند داستان های عاشقانه زیادی است. قبول داریم زندگی شما و همسرتان باید سرشار از عشق باشد؛ اما بچه بازی در نیاورید و انتظار یک رابطه عاشقانه غیرواقعی که فقط در فیلم ها نظیرش را دیده اید، نداشته باشید! واقعیت این است که در دنیای واقعی، عاشق بودن مثل عاشق شدن نیست. عاشق شدن فقط مرحله اول عشق است و باقی ماندن در این مرحله تقریبا غیرممکن. در یک رابطه پخته و بالغ، زوج از مرحله شیدایی گیج کننده به مرحله عشقی عمیق تر و ایمن تر می رسند. این اشتباه رایج را مرتکب نشوید که بعد از فروکش کردن عشق آتشین اولیه، دیگر عاشق نیستید! لازم نیست برای تجربه این سطح از عواطف و احساسات رابطه جدیدی را شروع کنید. یاد بگیرید که چطور به پیشرفت تان ادامه دهید، وارد مرحله بعدی عشق شوید و تجربیات متفاوت اما غنی تری به دست آورید.

باید علایق مشترک بی شماری داشته باشیم
این هم اشتباه است که تصور کنید که یک رابطه خوب نیازمند علایق بی شماری است که تا ابد زوج را کنار هم نگه دارد. این که علاقه و فعالیت های مشترک تان زیاد نیست، هیچ ضرری برای رابطه شما و همسرتان نخواهد داشت. اگر خودتان را مجبور می کنید که مدام در فعالیت های مشترک شرکت کنید و نتیجه ای جز استرس، تنش و سردرگمی ندارد، این کار را نکنید. البته باید از همان علایق مشترک تان که تا به حال آن ها را شناخته اید، نهایت استفاده را ببرید اما نباید بی نهایت کارهایی باشند که جزو علایق هر 2 نفرتان محسوب شود.

نباید همسرم اشتباه کند
این جمله را فراموش کنید که یک رابطه عالی بعد از اشتباه یکی از طرفین، باقی نخواهد ماند. هیچ فردی کامل نیست. تا زمانی که اشتباهات همسرتان همراه با سوء استفاده از شما نبوده و مخرب نباشد، می توانید یاد بگیرید با آن ها کنار بیایید و به زندگی تان ادامه دهید البته باید برای اصلاح آن ها تلاش کنید. با این حال به جای متمرکز شدن بر کمبودهای همسرتان، خصوصیاتی از او را که اوایل برایتان جذاب بود به یاد آورید.

هیچ وقت نباید بحث کنیم
این اشتباه است که فکر کنید یک رابطه خوب، یک رابطه مطلقا مسالمت آمیز است. از بحث کردن نترسید و اگر فکر می کنید این کار نشانه ضعف و به هم خوردن رابطه است، بدانید در سالم ترین رابطه ها هم زوج ها بحث می کنند. اگر درست بحث کنید، در خیلی مواقع باعث بهبود روابط می شود چون تنش ها مشخص می شود و بعد از آن آرامش و صداقت حکمفرما خواهد شد.

روزنامه خراسان

سه شنبه 26 آبان 1394برچسب:,

مراقبت و نگهداری بیشتر از فرزند

b616ca3e013043908c2d10f003bf79a3

بهتر است برای مراقبت بیشتر از سلامتی فرزندتان قدری سخت گیری هایتان را کم کنید و تغییراتی در عادات روزمره و همینطور عادات تغذیه ای خود و فرزندتان بدهید

 

کارشناسان برای حفظ سلامت کودکان در دنیای امروزی که مملو از مواد سمی و الاینده های مختلف است توصیه هایی دارند که در ادامه به چند نکته از آنها اشاره می شود.

۱– بگذارید گاهی اوقات بچه ها کثیف بودن را تجربه کنند!

مطالعات نشان می دهد انسان ها در حال حاضر بیش از اندازه اصول بهداشتی را رعایت می کنند. با صابون های آنتی باکتریال دست هایشان را می شویند و خانه شان را استریلیزه می کنند. اما اینقدر حفظ اصول بهداشتی لازم نیست. ما باید بدانیم که قرارگیری در معرض کثیفی و آلودگی برای رشد بدن انسان لازم است. برخلاف انتظارات، قرارگیری سیستم ایمنی بدن کودکان در مقابل طیف وسیعی از توده های باکتریایی، شیوه درستی در جهت تقویت طبیعی سیستم ایمنی است. اگر سیستم ایمنی کودک از ابتدا راهکار مقابله با عوامل باکتریایی را نیاموزد در بزرگسالی قادر به دفاع از خود در مقابل هر بیماری نخواهد بود. مطالعه اخیر نشان می دهد خاک بازی و پیاده روی پابرهنه بر روی خاک می تواند به کاهش میزان نامتناسب یون های باردار مثبت که در نتیجه قرارگیری ما در مقابل نیروی الکتریسیته، موبایل ها، کامپیوترها و غیره جمع شده است، کمک کند. الکترون های سطح کره زمین به خروج این بار اضافی پروتون ها کمک کرده و در نتیجه اضطراب کمتر و خواب بهتر حاصل می شود.

۲- رژیم غذایی مناسب، به خصوص رژیم غذایی گیاهی را فراموش نکنید

اگر بدن کودکان بیش از اندازه مملو از افزودنی های خوراکی، رنگ های مصنوعی، مواد نگهدارنده یا مواد قندی بوده و عاری از مواد مغذی باشد، در نهایت سیستم ایمنی شان با مشکل مواجه خواهد شد. اگر سیستم ایمنی بدن دچار مشکل شود، التهاب ایجاد شده و بدن در مقابله با مهاجمان خارجی دچار مشکل می شود. طبق بسیاری از مطالعات بالینی، مواد قندی عامل تغذیه تومورها و ممانعت از فعالیت سیستم ایمنی بدن است. از اینرو مراقب تغذیه کودکان خود باشید. مطمئن باشید که کودک تان پروبیوتیک های سودمند را مصرف می کند. پروبیوتیک ها از جمله باکتری های سودمندی هستند که در روده ما زندگی می کنند و بر سیستم ایمنی بدن نظارت دارند.

۳– اوقاتی را در فضای آزاد بگذرانید

نور خورشید برای جذب ویتامین D بسیار لازم است. کمبود ویتامین D با ابتلا به شماری از سرطان ها، از جمله سرطان سینه، مرتبط است. بسیاری از مطالعات شیوع روبه افزایش بیماری سرطان پوست را با عواملی نظیر گذراندن زمان کم در فضای باز مرتبط می دانند. کودکان بخصوص برای رشد استخوان ها، داشتن رشد مناسب، عملکرد مناسب هورمون ها و سیستم ایمنی نیاز به ویتامین D دارند.

۴- استفاده از حمام نمک فرنگی

استفاده از حمام نمک یا سولفات منیزیم، برای جبران خستگی, سردردهای میگرنی,دردهای عضلانی و تقویت دستگاه ایمنی بدن لازم است. به خاطر زهکشی خاک، در حال حاضر بسیاری از ما با کمبود منیزیم روبرو هستیم. منیزیم به بچه ها در زمینه آرام شدن و خواب خوب در شب کمک می کند. همچنین اسناد و شواهدی هم وجود دارد که مکمل های منیزیم می توانند به آلرژی ها و واکنش های پوستی، نظیر اگزما یا پسوریاسیس کمک کنند.

۵– خواب مناسب و کنترل استرس را فراموش نکنید

زمانیکه ما بیش از اندازه استرس داشته باشیم، غالبا استرس خود را با همان میزان انرژی و احساسات به کودکانمان انتقال می دهیم. ترشح نامتناسب هورمون استرس می تواند موجب کاهش عملکرد سیستم ایمنی کودکان شود. به خواب کافی فرزندتان هم توجه داشته باشید. همچنین کودکان در مقایسه با بزرگسالان به خواب بیشتری نیاز دارند.

۶– به خاطر تب یا سایر واکنش های طبیعی سیستم ایمنی کودک تان نگران نشوید

تب، استفراغ، اسهال یا واکنش های پوستی، بواسطه تغییر عملکرد بدن در مواجهه با عوامل خارجی است. بدون این علائم ما متوجه بسیاری از علائم بیماری نمی شویم. بدن بچه ها زودتر به این تغییرات واکنش نشان می دهد. از مصرف آنتی بیوتیک و واکسن های غیرضروری برای کودک تان خودداری نمایید. مصرف آنتی بیوتیک عامل ابتلا به دیابت و چاقی به دلیل نابودی قابل توجه باکتری های روده است.

سه شنبه 26 آبان 1394برچسب:,

جراحی زیبایی بینی و مشکلات سینوسی

eyes-down

 اگر برای درمان سینوزیت و مشکلات پلیپی در بینی تان تصمیم به جراحی آن دارید توصیه می کنیم جراحی زیبایی را در کنار آن نیز انجام دهید اما چگونه می توان مشکلات سینوسی را از دیگر مشکلات بینی تشخیص داد و آن را درمان کرد

 

یک جراح گوش، گلو و بینی با تاکید بر اینکه قبل از انجام جراحی زیبایی بینی، ارزیابی فرایند تنفسی و عملکردی بینی اهمیت زیادی دارد، گفت: آندوسکوپی تشخیصی بینی از مهم‌ترین ارزیابی‌هایی است که در این شرایط باید توسط پزشک معالج انجام شود.

دکتر خشایار احمدی افزود: سامانه پیشرفته آندوسکوپی تشخیصی – درمانی قطعی سینوزیت همگام با کشورهای مترقی دنیا در کشور نیز در مراکز تخصصی کشور موجود است و خدمات لازم را به بیماران ارایه می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه در افرادی که کاندید جراحی زیبایی هستند، حضور همزمان سینوزیت مزمن زنگ خطری محسوب می‌شود، گفت: درصدی از بیماران به علت همراهی انحراف شدید تیغه بینی و سینوزیت مزمن با پولیپ بینی، کاندید عمل جراحی آندوسکوپی سینوس‌ها هستند که در این شرایط جراح باید با توجه به روش‌های مبتنی بر حفظ عملکرد بینی، جراحی آندوسکوپی سینوس و زیبایی بینی را به صورت همزمان انجام دهد، اما ضرورت دارد تا ملاحظات لازم روش‌های نوین جراحی توسط جراح در نظر گرفته شود.

احمدی گفت: سینوزیت یا التهاب سینوس‌های اطراف بینی به طور معمول به دو صورت حاد و مزمن دیده می‌شود، گفت: هرگاه علایم سرماخوردگی به طور معمول بیش از 10 روز به طول انجامد و علایمی نظیر گرفتگی بینی و ترشحات چرکی از بینی یا پشت حلق به همراه سردردهای فشاری پیشانی و اطراف چشم‌ها، وجود داشته باشد، در این صورت به طور حتم باید بیمار توسط متخصص گوش، گلو و بینی تحت معاینات کامل قرار گیرید، زیرا سینوزیت حاد مطرح است و باید درمان‌های فوق تخصصی با بسته دارویی کامل برای بیمار آغاز شود.

این جراح گوش، گلو و بینی افزود: نکته بسیار مهم در این زمینه بررسی‌های تشخیصی آندوسکوپیک است که در این مورد خاص پزشک متخصص سینوس، توسط سیستم بسیار پیشرفته آندوسکوپی سینوس‌ها در مطب و بدون بیهوشی و هیچگونه خونریزی یا درد، مناطق آناتومیک بینی و سینوس‌ها را تحت کاوش و بررسی و ساکشن ترشحات چرکی قرار می‌دهد که انجام عملکردی این سیستم آندوسکوپی کمک شایان توجهی به تشخیص قطعی و درمان کامل سینوزیت در بیماران می‌کند.

احمدی تصریح کرد: اگر به هر علتی (انحراف تیغه بینی یا آلرژی) فردی دچار سینوزیت مزمن شود، دیگر سینوس‌ها قادر نیستند وظایف خود را به صورت کامل انجام دهند. حضور علایم سینوزیت از جمله گرفتگی بینی، سردردهای فشاری صورت و اختلالات بویایی بیش از سه ماه از نشانه‌های مهم ابتلا به سینوزیت مزمن است.

وی با اشاره به مطالعات گسترده‌ای که در این باره انجام شده است، گفت: تحقیقاتی در این زمینه در دنیا و مراکز دانشگاهی کشورمان به انجام رسیده و بسیاری از پزشکان و جراحان گوش، گلو و بینی معتقدند که باید پیش از انجام جراحی زیبایی بینی، سینوزیت به طور کامل درمان شود. بنابراین باید تحت نظر جراح گوش، گلو و بینی اقدامات تشخیصی لازم از جمله انجام سی تی اسکن و آندوسکوپی تشخیصی بینی به عمل آید تا در ادامه و بر اساس مستندات، اقدام به درمان قطعی سینوزیت شود.

این جراح گوش، گلو و بینی تاکید کرد: درصدی از بیماران به علت همراهی انحراف شدید تیغه بینی و سینوزیت مزمن یا پولیپ بینی کاندید عمل جراحی آندوسکوپی سینوس‌ها هستند. در این شرایط جراح باید با توجه به روش‌های مبتنی بر حفظ عملکرد بینی، جراحی آندوسکوپی سینوس و زیبایی بینی را به صورت همزمان انجام دهد.

وی بازسازی دریچه درونی و بیرونی بینی را هنگام عمل جراحی زیبایی بینی از مهم‌ترین نکاتی دانست که به هنگام انجام عمل جراحی باید مدنظر جراح قرار گیرد و خاطرنشان کرد: توجه به این مهم باعث می‌شود تا بیمار پس از عمل جراحی دچار گرفتگی بینی و ترسح سینوس‌ها نشود.

احمدی در پایان گفت: ابتلا به سینوزیت مزمن در افرادی که مایل به انجام عمل جراحی بینی هستند، زنگ خطری جدی است. بنابراین بیماران باید پیش از اقدام به جراحی زیبایی بینی، تحت نظر جراح گوش، گلو و بینی قرار گیرند تا سینوزیت به طور کامل درمان شود و در صورت انجام همزمان جراحی آندوسکوپی سینوس‌ها و زیبایی بینی باید ملاحظات لازم روش‌های نوین جراحی، توسط جراح در نظر گرفته شود.

ایسنا،