جدیدترین مطالب

دو شنبه 26 آذر 1394برچسب:,

درد دندان

Toothache

اگر دچار درد دندان شده اید توصیه می کنیم از این روش های درمانی سریع برای رفع آن استفاده کنید از این نکات کاربردی غافل نشوید و برای یکبار هم که شده آن را امتحان کنید

 

 درد دندان یکی از مشکلات رایج است که با رعایت ده نکته ساده می توان از بروز این درد پیشگیری نمود.

ده نکته مهم و کاربردی برای سلامت دندان ها

درد دندان شاید اولین نشانه بارز برای مراجعه به دندانپزشک باشد. این درحالی است که درد دندان در واقع نشانه دیر هنگامی برای فساد و بروز مشکل در دندان است. به همین دلیل قبل از بروز درد در دندان باید راهکارهایی برای پیشگیری از این منظور در نظر گرفت. در این راستا برای آن که مبتلا به دندان درد نشوید و دندان های سالمی داشته باشید، توصیه هایی زیر را به کار بندید:

 زیاد آدامس نجویید.

دندانپزشکان توصیه می کنند، تا جایی که امکان دارد آدامس را به مدت زیادی نجویید، چون که زیاد جویدن آدامس باعث سائیدگی دندان ها می شود. در نتیجه حتی الامکان سعی کنید فقط برای تغییر بو و طعم دهان از آدامس در مدت زمان کوتاهی استفاده نمایید.

آب های حاوی فلوراید بنوشید.

فلوراید موجود در آب می تواند با استحکام بافت دندان ها مانع از تخریب و پوسیدگی آنها شود. به همین دلیل توصیه می شود از آب های بطری که حاوی فلوراید هستند، بیشتر استفاده نمایید. به همین منظور قبل از تهیه آب های بطری، برچسب آن را برای وجود فلوراید بررسی نمایید.

از مصرف نوشابه ها و نوشیدنی های شیرین پرهیز نمایید.

از آنجایی که این نوشیدنی ها حاوی قند و گاز فسفات هستند، مصرف مداوم آنها می تواند باعث تشکیل پلاک (رسوب) بر روی دندان ها شود و همین امر در طول زمان باعث افزایش پوسیدگی دندان ها می شود.

هرگز از دندان ها به عنوان یک ابزار کمکی استفاده نکنید.

وظیفه اصلی دندان ها جویدن و خردکردن مواد غذایی می باشد. بنابراین هرگز از آنها برای بازکردن درب بطری ها، بریدن نخ و یا جداکردن چسب نواری استفاده نشود. چون که این اعمال باعث پریدگی و لق شدن دندان ها و آسیب به بافت لثه ها می شود.

 مصرف مواد غذایی شیرین و پرنشاسته محدود شود.

مشاهدات دندانپزشکان نشان داده افرادی که رژیم غذایی بر پایه مواد نشاسته ای و کربوهیدراتی دارند، دندان های پوسیده و آسیب دیده بیشتر دارند. به همین دلیل توصیه می شود که برای داشتن دندان های سالم سعی نمایید از یک رژیم غذایی با مواد نشاسته ای متعادل و مقادیر کمی مواد شیرین پیروی نمایید.

برای سلامت دندان ها، مسواک خود را بدون محافظ رها نکنید.

یکی از مشکلاتی که در دهان و دندان بروز می کند، ورود میکروب ها و باکتری ها به دهان و تجمع آنها در داخل دهان می باشد. در این مورد توصیه می شود که برای جلوگیری از تجمع باکتری ها بر روی مسواک، هرگز مسواک را بدون سرپوش در کنار سایر مسواک ها در دستشویی قرار ندهید. بهتر است از مسواک هایی که حاوی سرپوش می باشند استفاده نمایید و مسواک را در یک محل سربسته و به دور از حضور باکتری ها در داخل دستشویی قرار دهید.

استفاده از دهان شویه ها.

دندانپزشکان توصیه می کنند که اگر شما مواد قندی و یا اسیدی (ترش مزه) زیاد استفاده می کنید یا دندان های حساس دارید که در اثر یک محرک دچار درد می شوند، حتما از دهان شویه های مناسب بعد از مسواک زدن استفاده نمایید.

بهترین زمان مسواک کردن.

بعد از غذاخوردن و قبل از خواب مهمترین زمان ها برای مسواک زدن می باشند. چون که بعد از غذا و در هنگام خواب باکتری های موجود در دهان از مواد غذایی باقیمانده در دهان اسیدی تولید می کنند که این اسید می تواند باعث تخریب سطح دندان ها شود؛ ولیکن با مسواک کردن و استفاده از خمیردندان های ضد پوسیدگی می توان از بروز این اسیدها بر روی دندان ها جلوگیری نمود.

زمان کافی برای مسواک کردن قرار دهید.

قرار دادن زمان کوتاه برای مسواک کردن از جمله عواملی است که می تواند باعث بروز پوسیدگی دندان ها شود. به همین دلیل توصیه می شود که برای سلامت دندان ها حداقل 5 تا 10 دقیقه به مسواک زدن کامل دندان ها در هر نوبت بپردازید و سعی کنید حرکت های مسواک بر روی دندان ها کامل و محکم باشد تا رسوب موجود بر روی دندان ها به طور کامل برداشته شود.

معاینه دوره ای دندان ها را فراموش نکنید.

دندانپزشکان توصیه می کنند که هر شش ماه یکبار باید برای معاینه دوره ای دندان های خود به دندانپزشک مراجعه نمایید، تا اگر احیانا دچار مشکلی در دندان های خود بودید، قبل از وخیم شدن وضعیت آن، تشخیص و درمان شوند. به این صورت می توانید از بروز درد دندان به طور قابل ملاحظه ای پیشگیری نمایید.

گروه سلامت سیمرغ

یک شنبه 22 آذر 1394برچسب:,

رنگ های آرایشی در این فصل از سال

17_Cosmetics_winter_Gala_CC

 

بهتر است در این فصل از رنگ های مخصوص به آن در زمینه آرایش خخود استفاده کنید و رنگ های پاییزی و زمستانی مخصوص به آن را به کار ببندید رنگ های سرد سال را در این بخش به شما معرفی میکنیم امیداریم لذت ببرید

 

 یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که می‌تواند به شما در تغییر فضای فصلی کمک کند و تیپ شما را به یک ست پاییزی تغییر دهد، رنگ است. در اولین قدم باید به سراغ رنگ‌های پاییزی بروید. لاک شما هم از این قاعده مستثنا نیست. رنگ‌هایی مثل سرخابی، نارنجی و. . . را فراموش کنید و به دنبال رنگ‌های خاصی بروید که طراحان برای پاییز امسال به شما پیشنهاد می‌کنند.

مناسب‌ترین نام برای این رنگ خاکی است؛  کرم رنگی که تیرگی به خودش گرفته و مقداری خاکستری در خودش دارد. البته در تجزیه و تحلیل این رنگ مقداری یاسی هم وجود دارد ولی مهم‌ترین نکته این است که رنگی شیک و مناسب برای تمام موقعیت‌ها محسوب می‌شود.

712148_511

 


هرچند رنگ سال 2015 زرشکی بود اما آبی روشن هم محبوبیت زیادی داشت. در تابستان آبی آسمانی مد بود که حالا جای خودش را به یک آسمان گرفته داده است. این رنگ ترکیبی از آبی آسمانی و مقداری خاکستری است که حالا تیرگی لازم برای روزهای سرد سال را دارد.

712149_111

 


رنگ زرشکی به عنوان رنگ سال در تمام فصول سال جاری حضوری فعال دارد و هر جا کم آوردید، می‌توانید از این رنگ برای به‌روز بودن‌تان مایه بگذارید؛ درکل یادتان باشد این رنگ همیشه برای موقعیت‌های رسمی و در کنار لباس‌های فاخر انتخاب خوبی به شمار می‌آید.

712150_909

 


سال 2015 را باید سال رنگ‌های ملایم معرفی کرد؛ حتی در تابستان که معمولا رنگ‌های تند، بازار را تصاحب می‌کنند، امسال رنگ‌های ملایم مد بودند. در زمستان هم این جریان ادامه دارد و یک صورتی یخی می‌تواند به روز بودن شما را نشان دهد.

712151_704

 


پیش‌بینی ما براین است که محبوب‌ترین رنگ زمستان امسال برای لاک زغالی خواهد بود. رنگی تیره اما شیک که با حال و هوای زمستانی به خوبی هماهنگی دارد. این رنگ با در اکثر لباس‌های اسپرت و نیمه‌رسمی قابل ست کردن   است.

712152_110

مجله زندگی ایده آل:

یک شنبه 22 آذر 1394برچسب:,

آسیب های استخر برای موی سر

568

برای کسانی که عادت به شنا در استخر دارند توصیه ای ویژه ای برای مراقبت از مو داریم کلر موجود در آب استخر چه آسیب هایی می تواند به سلامت موی ما وارد کند در این مطلب بیشتر به این موضوع می پردازیم

اگر عادت دارید مرتب به استخر بروید، بهتر است مطمئن شوید که از موهایتان بیشتر مراقبت می‌کنید. آسیب ناشی از مس و کلر موجود در آب استخر، شایعه نیست. دکتر جسیکا کرانت، متخصص پوست در مرکز لیزر و جراحی پوست نیویورک می‌گوید: «وقتی مس در تماس با ساقه‌ مو اکسید می‌شود، یک ته‌رنگ سبز ایجاد می‌کند که در موهای بور بیشتر قابل مشاهده است». و کلر؟ او در ادامه می‌افزاید: «کلر بخاطر اینکه چربی‌ طبیعی موها و پوست سرتان را از بین می‌برد، موهایتان را خشک و بی روح می‌کند. این اتفاق موجب می‌شود که موهایتان نرمی خود را از دست داده و زبر و پراکنده شوند. این بدان معنی است که کلر، جنس موهای شما را سفت و خشن کرده، از میزان درخشندگی‌اش کاسته و رنگ طبیعی آنها را نیز از بین می‌برد.
اما جایی برای نگرانی وجود ندارد. ما نحوه محافظت از موها در برابر کلر را می‌دانیم. بنابراین می‌توانید به شنا کردن ادامه داده و از موهای زیبایتان لذت ببرید.
موهایتان را با آب تازه بشویید
کرانت می‌گوید: «هدف این است که از تاثیر مستقیم آب استخر بر ساقه موهایتان جلوگیری کنید». موهایتان را قبل از ورود به استخر با آب تازه خیس کنید، تا سطح تماس مستقیم آب استخر با موهایتان کاهش یابد. برای شستشوی مجدد در طول و بعد از شنا، در روزهایی که به مدت طولانی در استخر هستید، هر نیم ساعت یک‌بار دوش بگیرید.
موهایتان را به روغن نارگیل آغشته کنید
کرانت می‌گوید: «روغن نارگیل (یا روغن موی دلخواه) یک سپر مقاوم به آب ایجاد کرده و از موها در برابر کلر و مس محافظت می‌کند. برای جلوگیری از آسیب کلر، اجازه دهید که روغن مورد استفاده در زمان شنا روی سرتان بماند.
کلاه شنا بپوشید
پوشیدن کلاه شنا مختص شناگران حرفه‌ای نیست. اگر موهای شما به طور طبیعی خشک هستند، تحت درمان شیمیایی هستند و یا به علت استفاده از ابزارهای حرارتی آسیب دیده‌اند، حتما از کلاه شنا استفاده کنید. کلر بر روی موهای ضعیف‌تر، تاثیر بیشتری می‌گذارد!
از نرم‌کننده بیشتری استفاده کنید
کرانت می‌گوید: «اگر چندین هفته در معرض کلر سنگین قرار گرفته‌اید، از نرم کننده بیشتری استفاده کنید؛ نرم‌کننده‌ها قبل از شنا از مو محافظت کرده و بعد از شنا آن را ترمیم می‌کنند». او همچنین توصیه می‌کند که برای آبرسانی بهتر به موها و درخشش بیشتر آنها از درمان‌های ترمیمی با روغن داغ و نرم‌کننده‌های جذبی استفاده کنید.
از شامپوهای پاک‌کننده‌ مس استفاده کنید
این شامپو، ته‌رنگ سبز موها را از بین می‌برد. اگر ته‌رنگ سبز موها پس از یک‌بار استفاده از شامپو برطرف شد، استفاده‌ مجدد از آن اختیاری خواهد بود. اما کرانت توصیه می‌کند که اگر به طور منظم شنا می‌کنید، هر روز از این شامپوها استفاده کنید.
طبیعی باشید
خانم‌ها، لطفا ابزارهای حالت دهنده‌ حرارتی را کنار بگذارید! اجازه دهید موهایتان در معرض هوا خشک شوند و سعی کنید تسلیم وسوسه‌ امتحان کردن یک رنگ موی جدید در تابستان نشوید. کرانت می‌گوید: «این امر کوتیکول موهایتان را تا حد ممکن نرم نگه می‌دارد و به ساقه‌ی مو کمک می‌کند که در برابر نفوذ کلر و مس مقاومت کند.»
(منبع: fitnessmagazine)

یک شنبه 22 آذر 1394برچسب:,

توصیه های لازم برای مو در فصول سرد سال

07-deposit-only-color-600x900برای مراقبت بیشتر از موهایتان در این فصل توصیه می کنیم از برخی روش های درمانی مناسب بهره بگیرید تا موهایی سالم و زیبا داشته باشید چون ذر فصول سرد سال موها خشک و زبر و شکننده خواهند شد

 

 

هوای سرد می‌تواند باعث خشک و شکننده شدن موهایتان شود. با دنبال کردن این توصیه‌ها می‌توانید در هر فصلی از سال از موهایی زیبا بهره‌مند شوید.
درمان زودرس
قبل از اینکه برای دوش گرفتن به حمام بروید، چند قطره روغن به موهای خشک خود بمالید. چون آب قطرات روغن را دفع می‌کند، موی خشک بهتر از رطوبت مورد نیاز خود بهره‌مند خواهد شد. در آخر می‌توانید موهای خود را با شامپو بشویید؛ بخار کمک می‌کند که روغن به کوتیکول مو نفوذ کند.
از شامپوهای خشک استفاده کنید
اگر موهایتان به راحتی می‌شکنند و یا از شوره سر رنج می‌برید، از شامپوهای خشک استفاده کنید. شامپوهای متفرقه چربی لازم برای موها را از بین می‌برد.
ماسک مو بگذارید
یک‌بار در هفته، از ماسک‌های طبیعی مو استفاده کنید. ماسک مو را بر روی ریشه نم‌دار موها گذاشته و آن را با یک روکش پلاستیکی بپوشانید. روکش پلاستیکی باعث می‌شود که تاثیر ماسک مو تا عمق پوست سر نفوذ کند. سعی کنید از عسل و روغن‌های طبیعی در تهیه ماسک استفاده کنید.
حالت موهایتان را عوض کنید
استفاده از ابزار حالت‌دهنده حرارتی باعث آسیب دیدن ریشه موهای شما خواهد شد. اجازه دهید موهایتان در معرض هوا خشک شوند و سپس آنها را دم اسبی ببندید یا کمی چربشان کنید و از تل مو استفاده کنید.
(منبع: webmd)

یک شنبه 22 آذر 1394برچسب:,

عوامل بروز بی انگیزگی و بی احساسی

685896
آیا زندگی تان حالت یکنواخت به خود گرفته است و حس می کنید بی حوصله اید و تنبلی و روزمرگی شما را فراگرفته است بهترین روش های مواجه شدن با این حالت کدامند؟

 

کارشناسان هشدار می‌‌دهند وجود احساس تنبلی, بی‌انگیزگی, بی‌تفاوتی و عدم علاقه به کار می‌تواند در درازمدت نشان‌دهنده ابتلای افراد به بیماری‌های قلبی، افسردگی و حتی سکته مغزی باشد.
گفتنی است؛ به طور سنتی بی‌علاقگی و تنبلی نشان‌دهنده افسردگی معنا می‌شود که در 100 درصد موارد این طور نیست.
کارشناسان با تحقیق بر روی افراد با انواع بیماری‌ها از جمله بیماری لایم، سندروم خستگی مزمن، بیماری پارکینسون و بیماری MS دریافته‌اند اکثر این افراد دچار خستگی مزمن هستند.
کارشناسان خستگی در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی را به دلیل کاهش جریان خون به بخش‌های مختلف بدن از جمله عروق مغز می‌دانند.
همچنین در افراد مبتلا به بیماری زوال عقل به دلیل تغییرات مغزی افراد معمولا با علائمی چون بی‌توجهی به محیط اطراف، بی‌انگیزگی و بی‌احساسی مواجه می‌شوند.
یکی دیگر از دلایل بی‌احساسی و تنبلی در افراد بروز استرس شدید در آنها است که سبب تغییر در قسمت هیپوتالاموس مغز می‌شود و به این ترتیب سیستم پاداش‌دهی مغز آنها دچار تغییر شده و آنها نسبت به محیط پیرامون بی‌احساس می‌شوند.
کارشناسان در خصوص افراد مسن با سابقه بیماری قلبی، کاهش جریان خون و اختلال در دوپامین را عامل اصلی بی‌انگیزگی نام برده‌اند.
بر همین اساس پزشکان به افراد توصیه می‌کنند در صورت مشاهد بی‌علاقگی در افراد سالمند حتما با پزشک متخصص تماس بگیرند.